مطالبات اخوان در مصر چیست؟

مطالبات اخوان در مصر چیست؟
پنج‌شنبه 17 مرداد 1392 - 17:17

عضو کمیته حقوقی حزب آزادی و عدالت مصر، شاخه سیاسی اخوان المسلمین، گفت: خواسته های انقلاب مصر همان بازگشت به نظام قانونی و عمل به قانون اساسی و از سرگیری فعالیت مجلس شورا است.

"جمال تاج الدین" روز پنجشنبه در گفتگو با شبکه خبری العالم اظهار داشت: ملت مصر هرگز از حقوق خود که آن را "کودتاگران" سلب کردند، دست نخواهد کشید.
وی با هشدار درباره احتمال خونریزیهای بیشتر در مصر افزود: حل مشکل کشور از طریق میانجیگران خارجی امکانپذیر نیست زیرا اکثریت آنها خیر و صلاح کشور را نمی خواهند.
تاج الدین از اندیشمندان و شخصیت های عاقل و فهیم مصر خواست تا خطر کشیده شدن کشور به سوی هرج و مرج و فرو رفتن در دریایی از خون را درک کنند.
وی تصریح کرد: ما هم اکنون در فضای پلیسی و نظامی به سر می بریم که تلاش می کند دستاورهای انقلاب 25 ژانویه را از بین ببرد.
این عضو کمیته حقوقی حزب آزادی و عدالت مصر که شاخه سیاسی گروه اخوان المسلمین است، گفت: دولت کودتای نامشروع از قانون دم می زند؛ درحالی که خود اولین کسی است که این قانون را با پیگرد قضایی شهروندان براساس اتهامات بی اساس و تصمیمات ظالمانه علیه مخالفان نقض کرده است.
وی خاطرنشان کرد: دولت کودتا و به طور مشخص عبدالفتاح السیسی، وزیر دفاع، درک نکرده اند که ملت مصر بعد از انقلاب و برکناری حسنی مبارک،  هرگز از مرگ و تهدید نخواهند ترسید.
تاج الدین گفت: کشور در برابر وضعیت خطرناکی قرار دارد زیرا السیسی ارتش را وارد معادله سیاسی دشواری علیه یک گروه سیاسی معین کرده و ارتش اکنون خود به بخشی از مشکل تبدیل شده است.
Swh -08-22-52
 

پربیننده ترین خبرها