مهارت در بازی رایانه‌ای، جان مادربزرگ را نجات داد

مهارت در بازی رایانه‌ای، جان مادربزرگ را نجات داد
جمعه 18 مرداد 1392 - 14:20

پسر بچه‌ی ۱۰ ساله ای با الهام از بازی های کامپیوتری توانست جان برادر 4 ساله و مادر بزرگ 74 ساله خود را در حین رانندگی نجات دهد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، این پسر ده ساله گریفین سندرس  (Gryffin Sanders)نام دارد. مادر بزرگ ۷۴ ساله گریفین مشغول رانندگی بود که ناگهان به خاطر ایست قلبی بی‌هوش شد. گریفین که در صندلی جلو نشسته بود، موفق شد خودرو را  که با سرعت ۶۰ مایل (بیش از 90 کیلومتر) در ساعت در حال حرکت بود، کنترل کرده و از برخورد با اتوموبیل های دیگر جلوگیری کند.

گریفین، مهارت خود را مدیون بازی Mario Kart می داند که یک بازی رایانه ای کودکانه است.

او در مصاحبه ای گفته است: "اولین چیزی که به ذهنم آمد این بود که این هم یک مسابقه است" و ادامه می دهد: من می خواستم ماشین را به طرفی هدایت کنم که به سمت ترافیک خیابان نباشد.

این خبر در شبکه های اجتماعی هم بازتاب زیادی داشته به طوری که یکی از این افراد می گوید: این پسربچه به قدری باهوش بوده که تفاوت واقعیت را از دنیای مجازی تشخیص دهد.

اما به نظر می رسد مادربزرگ گریفین هم که از حمله قلبی و تصادف جان سالم به در برده، از این واقعه درس گرفته و دیگر خیال رانندگی ندارد، به خصوص زمانی که کودکان خردسال هم در خودرو حضور داشته باشند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها