آخرین مخاطب بیانیه تبریک نوری مالکی که بود؟

آخرین مخاطب بیانیه تبریک نوری مالکی که بود؟
جمعه 18 مرداد 1392 - 22:53

نخست وزیر عراق، روز جمعه در پیام تبریک به مناسبت عید سعید فطر، ضمن دعوت از طیف های مختلف ملت عراق به وحدت و همبستگی، طیف سیاسیون را در ردیف آخرین طیف، مورد خطاب قرار داد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، نوری مالکی با انتشار بیانیه ای اعلام کرد: حلول عید سعید فطر را به عراقی های سراسر کشور تبریک عرض می کنم و امیدوارم که همه خانواده های عراقی در جای جای کشور، زیر چتری واحد گرد هم بیایند.

مالکی افزود: از همه عراقی ها، اعم از عرب، کرد، ترکمن، ایزدی، شبک، مسلمان، مسیحی، صابئی و همه اقوام و پیروان همه ادیان می خواهم که دست در دست هم داده و همراه و همدل شوند.

نخست وزیر عراق از مردم این کشور خواست چشم به آینده داشته باشند و تحریک طایفه ای را کنار بگذارند و همدلی پیشه کنند زیرا کینه توزی و نفرت، تمدن ساز و میهن پرداز نیست.

وی سپس علما، ائمه جمعه و جماعت، فرهنگیان، ادیبان، شاعرانه، هنرمندان، ارباب رسانه، ورزشکاران و همه نخبگان عراقی در داخل و خارج کشور را مخاطب قرار داد و گفت: کشورتان به شما نیازمند است.

نوری مالکی همچنین " زنان " عراقی مورد " توجه ویژه " قرار داد و از آن ها خواست " در همه عرصه های دانش، سیاسی، هنر، فرهنگ، ادب و سایر عرصه ها حضوری پررنگ تر و فعال تر داشته باشند. " 

نخست وزیر عراق سپس طیف جوانان را به کنار گذاشتن تفرقه و توجه نکردن به فراخوان های فتنه جویانه و تحریک آمیز دعوت کرد و از آن ها خواست یاریگر کشور و پشتیبان امنیت و ثبات آن باشند و برای سازندگی آن در همه عرصه ها تلاش کنند.

نوری مالکی، شرکای سیاسی را به عنوان آخرین طیفی قرار داد که در این بیانیه مخاطب قرار می گیرند و گفت: همه برادران ِ شریک در فرایند سیاسی را به رقابت در جهت خدمت به کشور و تحکیم وحدت و تلاش برای شکوفایی و عزت و اقتدار کشور فرا می خوانم. بیایید محبت، همدلی، ائتلاف و برادری را جایگزین کشمکش و درگیری کنیم. بیایید دولت عدالت و قانون و حاکمیت نهادهای قانونی بر سرنوشت کشور و چیره شدن فضای دموکراسی عزتمند را تحقق بخشیم تا در حد چشمداشت های مردم و در سطحی لایق جایگاه تاریخی کشورمان ظاهر شویم.

26

پربیننده ترین خبرها