گزارش العالم از آخرین تحولات سوریه

شنبه 19 مرداد 1392 - 12:21

دمشق(العالم)19/05/92- ارتش سوریه همچنان به تعقیب گروههای مسلح در اطراف دمشق و دیگرمناطق ادامه می دهد و درگیریها در مناطق حلب ،الرستن، حوله ،تلبیسه واقع در حمص و ریف ادلب شدت یافته است.

خبرنگار شبکه العالم روز شنبه گزارش داد، شرایط زندگی در دمشق پایتخت  سوریه نیز به حالت عادی خود بازگشته  اما  درگیریها در اطراف و مناطق جنوبی به  ویژه محور عین ترما – الملیحه که موازی منطقه جوبر است شدت یافته، و صدای انفجارها از این منطقه و مناطق مجاور که محل درگیری های سخت ارتش سوریه و گروههای مسلح در این منطقه است ،به گوش می رسد.

یکی از افسران ارتش سوریه در گفت وگو با خبرنگار شبکه خبری العالم اظهار داشت: ما هم اکنون در جسر الکباس متمرکز شده ایم و ماموریتمان جلوگیری از ورود افراد مسلح به دمشق و ریف دمشق است وهمانگونه که می بینید روزهای عید نیزیر گرمای خورشید در اینجا باقی می مانیم و از نزدیک شدن افراد مسلح و تعرض به خاک سرزمین ارزشمندمان ممانعت می کنیم.
شرایط  حلب نیز مانند دیگر مناطق است  زیرا درگیریها بسیار شدت یافته ، به گونه ای که منابع نظامی از ادامه اقدام نیروهای سوری در هدف قرار دادن تجمعهای افراد مسلح و مصادره سلاح هایشان و ایجاد تلفات زیاد در صفوف آنان سخن می گویند.
الرستن، الحوله وتلبیسه واقع در حمص نیز مناطقی است که اخیرا بار دیگر شاهد درگیری ها و تنش هایی بوده، منابع نظامی نیز خبرهایی از کشته شدن افراد مسلح با تابعیت های  مختلف در بداما وقمیناس واقع در ریف ادلب می دهند.
به نظر می رسد با ادامه تلاش دولتهای غربی درمانع تراشی برای روند مذاکرات و تحریک برای کشتار مردم سوریه و تجهیزگروههای مسلح به جنگیدن در سوریه ، جنگ و درگیری همچنان ادامه دارد.

Fz-8-7:30

 

پربیننده ترین خبرها