جنگ 33 روزه همچنان قربانی می گیرد

جنگ 33 روزه همچنان قربانی می گیرد
شنبه 19 مرداد 1392 - 16:27

خبرنگار العالم در لبنان، از کشته شدن یک شهروند لبنانی بر اثر انفجار یک بمب خوشه ای برجا مانده از جنگ 33 روزه (تجاوز صهیونیست ها به لبنان در تابستان 1385) خبر داد.

به گزارش خبرنگار ما، این شهروند لبنانی در روستای حلتا از توابه "حاصبیا"، بر اثر انفجار قطعه ای از یک بمب خوشه ای اسرائیل به شدت مجروح شد و پس از انتقال به بیمارستان، بر اثر شدت جراحات وارده جان باخت.

رژیم صهیونیستی در 21 تير ماه 1385 حمله ای همه جانبه عليه لبنان را به بهانه اسارت دو سرباز اسرائيلي به دست حزب الله آغاز كرد اما پس از 33 روز جنگ تمام عيار ارتش رژيم صهيونيستي - كه از ابتداي پيدايش، در هيچ جنگي شكست نخورده بود- در جنگ با رزمندگان مقاومت حزب الله لبنان به زانو در آمد.

تا قبل از ژوئن 2006 كليه جنگ‌هاي اعراب و اسرائيل كمتر از هفت روز و در عمليات "خوشه‌هاي خشم"، 16 روز ادامه داشت. زيرا در استراتژي جنگي اسرائيل به علت عمق استراتژيك محدود و حساسيت تلفات نيروي انساني، ارتش اين كشور، در كليه جنگ‌هاي خود به دبنال وارد آوردن ضربات برق آسا و سريع در كمتر از يك هفته و سپس آغاز مذاكرات با طرف مقابل بوده است.

اما در جنگ 33 روزه اسرائيل عليه حزب الله لبنان سرنوشت جنگ به گونه‌اي ديگر رقم خورد، به نحوي كه حزب الله براي اولين بار در جنگ‌هاي نوين و كلاسيك با استفاده از جنگ نامتقارن توانست حريف مقتدر و تا به دندان مسلح خود را شكست دهد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها