اعتراف وزارت کشور عربستان به جاسوسی در اینترنت

اعتراف وزارت کشور عربستان به جاسوسی در اینترنت
شنبه 19 مرداد 1392 - 19:50

سخنگوی امنیتی وزارت کشور عربستان سعودی به کنترل شبکه های اجتماعی، به ویژه "حساب کاربرانی که علیه نظام فعالیت می کنند"، اعتراف کرد.

به گزارش روز شنبه پایگاه خبری شبکه العالم "منصور الترکی" گفت: "گروه های ضاله ای" وجود دارد که از شبکه های اجتماعی برای انتشار پیام های تحریک آمیز استفاده می کند و این گروه‌ها در چارچوب نظام جرایم رایج سایبری در عربستان کنترل می شود.

وی در سخنانی که در روزنامه "عکاظ" چاپ عربستان منتشر شد، تاکید کرد: همواره تلاش می کنیم تا به فعالیت این گروه ها پایان دهیم، زیرا این شبکه ها در خدمت کسانی هستند که از آنها برای مقاصد شوم بهره می گیرند.

الترکی در عین حال مدعی شد که وزارت کشور عربستان همه کاربران شبکه های اجتماعی را زیر ذره بین قرار نمی دهد، بلکه "تنها به کنترل گروه ضاله ای می پردازد که بستن حساب آنها به سادگی بستن یک پایگاه اینترنتی مخالف قوانین عربستان نیست".

این در حالی است که عربستان به تازگی بیش از 5هزار پایگاه اینترنتی را مسدود کرده است.

اظهارات الترکی در حالی مطرح می شود که وزارت کشور عربستان دیروز (جمعه) یک یمنی و یک تبعه چاد را که با استفاده از 5 حساب کاربری در شبکه های اجتماعی، به "ترویج افکار تروریستی و تحریک کننده علیه علما و نیروهای امنیتی" پرداخته و "حمله به اهداف امنیتی در یک کشور همجوار عربستان" را تبلیغ می کردند، بازداشت کرده است.

پربیننده ترین خبرها