تمدید بازداشت مرسی در آستانه تظاهرات میلیونی

تمدید بازداشت مرسی در آستانه تظاهرات میلیونی
دوشنبه 21 مرداد 1392 - 22:41

العالم - در آستانه برگزاری تظاهرات میلیونی در حمایت از " محمد مرسی " رئیس جمهوری معزول مصر، قاضی تحقیق، مدت بازداشت وی را به اتهام تماس با بیگانگان به مدت 15 روز دیگر تمدید کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، محمد مرسی وابسته به اخوان المسلمین ، پس از برکنار شدن از ریاست جمهوری، مدت کوتاهی در حبس خانگی نگه داشته شد؛ اما در تاریخ 26 جولای، قاضی تحقیق دستور بازداشت او به مدت 15 روز را صادر کرد تا به اتهامات او رسیدگی شود، بدون این که محل بازداشت او علنی شود.

مرسی به اقدامات خصمانه بر ضد کشور، حمله به نهادهای پلیس، افسران و سربازان، یورش به زندان های مصر و تخریب ساختمان های وابسته به سازمان زندان ها و آتش زدن عمدی در زندان وادی النظرون، متهم است.

بازداشت مرسی در حالی صورت می گیرد که اخوان المسلمین، هواداران او را به تظاهرات در روز دوشنبه فراخواندند تا از هرگونه اقدام پلیس برای متفرق کردن تحصن کنندگان میدان های رابعه العدویه و النهضه در قاهره جلوگیری کنند. 

برخی رسانه ها از تصمیم دولت برای متفرق کردن تحصن کنندگان هوادار مرسی در مدت سه روز خبر داده بودند.

ائتلاف موسوم به " پشتیبانی از مشروعیت " صبح امروز با انتشار بیانیه ای بر روی پایگاه اینترنتی حزب " آزادی و عدالت، شاخه سیاسی گروه اخوان المسلمین، خطاب به دولت مصر (که آن را کودتاچیان توصیف کرده بود) نوشت: اگر به ما اجازه داده شود، تظاهراتی میلیونی در میدان التحریر و اطراف کاخ اتحادیه برگزار می کنیم و جمعیتی بسیار گسترده تر از جمعیتی که در روز 30 ژوئن به خیابان ها آمدند را گردهم خواهیم آورد.

ائتلاف پشتیبانی از مشروعیت در این بیانیه مردم مصر را به برگزاری تظاهرات و برنامه های گسترده در سراسر کشور و همچنین شرکت در تظاهرات میلیونی " با هم ضد کودتا و صهیونیست ها " که روز سه شنبه برگزار می شود، فراخواند.

26

پربیننده ترین خبرها