رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا در منطقه:

سوریه اولویت اول ژنرال آمریکایی در سفر به تل آویو

سوریه اولویت اول ژنرال آمریکایی در سفر به تل آویو
سه شنبه 22 مرداد 1392 - 13:57

ژنرال مارتین دمپسی رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا در اولین سخنان خود در سفر به فلسطین اشغالی تاکید کرد پرونده سوریه به ویژه سلاح شیمیایی در انبارهای سوریه بخش مهمی از مذاکرات او با مسئولان در اسرائیل و اردن را به خود اختصاص خواهد داد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، دمپسی گفت: نیروهای نظام سوریه سلاح شیمیایی را با هدف تضمین امنیت آن از مکانی به مکان دیگر منتقل می کنند و آمریکا تحرکات نیروهای مخالف سوری را زیر نظر دارد و تلاش می کند نوع رابطه بین گروه های میانه رو و گروه های اسلامی تندرو را مشخص کند.

این در حالی است که دمپسی از پرونده ایران سخنی به میان نیاورد و نگفت که آیا این پرونده هدف اصلی سفر او به سرزمین های اشغالی است یا خیر. در این حال مسئولان اسرائیلی تاکید کردند سفر دمپسی با هدف دستیابی به راه حل مشترک درباره پرونده ایران در کنار هماهنگی امنیتی بین دو طرف صورت گرفته است.

کارشناسان اسرائیلی بعید ندانستند که این سفر همزمان با آغاز دور جدید مذاکرات صلح چهارشنبه در قدس، به عنوان ارتباط بین دو پرونده صورت گرفته است تا جایی که اسرائیل مواضع خود را در قبال مسائل مطرح شده در مذاکرات صلح نرم کند و در مقابل مواضع آمریکا در قبال پرونده هسته ای ایران تشدید شود.

رادیو اسرائیل به نقل از یک مسئول سیاسی در تل آویو گفته بود دولت اسرائیل در صحت اهداف آمریکا و تلاش های آن برای متوقف کردن توسعه برنامه هسته ای ایران تردید دارد، به گفته این مسئول سیاسی، دولت اسرائیل از موضع آمریکا به ویژه در سایه تردید آمریکا در اقدام در قبال حوادث سوریه، نگران است.

این مسئول اسرائیلی تهدید کرد اسرائیل قادر است بدون حمایت خارجی عملیات نظامی علیه ایران اجرا کند. این گونه تهدیدات سران رژیم اسرائیل در حالی صورت می گیرد که آنها در طول سال های گذشته بارها از این حرف ها زده اند، اما به باور کارشناسان مسایل سیاسی و نظامی نه جرات انجام آن را دارند و نه توان آن را.

در این میان برخی از شواهد حکایت از آن دارد که ژنرال آمریکایی برای قوت قلب دادن به صهونیست ها راهی تل آویو شده است چرا که او به خوبی از این مساله آگاه است که ارتش سوریه در حال سرکوب کامل تروریست های مورد حمایت اسرائیل در کشور خود است و این خبری ناگوار و دردناک برای سران تل آویو به شمار می رود.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها