بعد از چهار سال زندگی جدا از هم

سمیر و ستریدا جعجع در آستانه طلاق قرار دارند

سمیر و ستریدا جعجع در آستانه طلاق قرار دارند
سه شنبه 22 مرداد 1392 - 15:07

سمیر جعجع رئیس حزب "القوات اللبنانیه" و همسرش "ستریدا طوق" مشهور به "ستریدا جعجع" به دلیل اختلافات، پس از 22 سال زندگی مشترک که چهار سال اخیر آن را به طور جدا از هم سپری کرده اند، در آستانه جدایی از هم قرار دارند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، روزنامه الاخبار لبنان نوشت: "سمیر جعجع" رئیس حزب "القوات اللبنانیه" و همسرش "ستریدا" از حدود چهار سال پیش تاکنون بیشتر زندگی را جدا از یکدیگر و هر کدام در یک منزل جداگانه سپری می کنند. سمیر در "قلعه" معراب در مرکز "الجبل الکسروانی" زندگی می کند و همسرش "ستریدا" در فاصله 20 دقیقه ای از آنجا در منزل مشترک سابقشان در منطقه "یسوع الملک" در نزدیکی "الساحل الکسروانی" به سر می برد.
دلیل این امر از سوی طرفین، ضرورت های کاری آنها و هماهنگ نشدن ستریدا با شرایط امنیتی سمیر اعلام شده است. این در حالی است که با بررسی روابط طرفین به راحتی می توان به اختلافات طرفین پی خواهد برد و این اختلاف در آینده بر تقسیم مناصب و انتخاب نامزدها و تقسیم غنایم تأثیر خواهد گذاشت. در این میان اختلافات خانوادگی بر حزب "القوات اللبنانیه" در مقایسه برخلاف احزاب لبنانی تأثیرگذار خواهد بود. زیرا ستریدا جعجع در داخل حزب مذکور از نفوذ زیادی برخوردار است و بخش اعظم از ثروت این حزب را در اختیار گرفته و سمیر در حوزه انتخابیه "بشری" به طور کامل به ستریدا اعتماد کرده است.
اما به گفته برخی محافل مسیحی لبنان، امور کم کم از کنترل زوجین خارج شده است و پس از شکوه ستریدا از تنش ها در روابط زناشویی شان، سمیر پیشنهاد مراجعه به مشاور مذهبی را مطرح کرد. پس از آن، زوجین با مراجعه به یک کشیش درصدد بهبود روابطشان برآمدند که شمار جلسات مشاوره آنها تا پنجم آگوست جاری به 16 جلسه رسید که در هر جلسه حدود نیم تا یک ساعت در کنار گفتگوهای خانوادگی، درباره دارایی هایی حزب القوات و چگونگی تفکیک دارایی هایی اصلی ستریدا از اموالی که به صورت سازمانی به نام وی سند زده شده است مذاکراتی انجام گرفت.
اما روز دوشنبه هفته گذشته مشخص شده که این جلسات روحی، به جای انکه به ترمیم روابط در زندگی زناشویی 22 ساله میان سمیر و ستریدا بینجامد باعث تخریب آن خواهد شد و در نتیجه این وضعیت، روابط طرفین کاملاً رو به وخامت نهاده و تنها در صورتی که طرفین با فداکاری درصدد حفظ زندگی زناشویی باشند، روند سراشیبی به طرف طلاق متوقف خواهد شد.
سمیر جعجع دو سال پس از ازدواج با ستریدا طوق، به زندان افتاد و بدین ترتیب ستریدا نفوذ زیادی در حزب القوات اللبنانیه پیدا کرد و روز به روز بر این نفوذ افزوده و عملاً وی به قدرت بلا منازع در این حزب تبدیل شد.
سمیر پس از آزادی از زندان به جای آنکه کاستن از نفوذ همسرش اقدام کند و قدرت را به کسانی بازگرداند که ستریدا به بهانه های مختلف آنها را از قدرت و نفوذ در حزب کنار گذاشته بود، وی دیدگاههای همسرش را بر حزب حاکم گرداند و همقطاران و همرزمان سابق خود را به نفع اطرافیان انتخاب شده از سوی همسرش، از رهبری حزب کنار گذاشت.
سمیر جعجع در اواسط دهه هشتاد قرن میلادی گذشته با ستریدا طوق آشنا شد. اولین بار طرفین در یک جشن حزب "القوات اللبنانیه" در رستوران "حریقه" در عجلتون با همدیگر رؤیت شدند. در آن جشن "جورج سعاده" رئیس حزب مذکور و "جبران طوق" عموی ستریدا و رقیب کنونی وی در انتخابات آینده پارلمان لبنان در کنار آنها حضور داشتند. این رابطه به نقطه عطفی در زندگی سمیر جعجع تبدیل شد. البته وی در گذشته عاشق یکی از دختران عضو شاخه نظامی حزب مذکور بود. اما ستریدا باعث تحول در زندگی سمیر شد. خانواده ستریدا ثروتمند و فئودال هستند و ستریدا علاوه بر املاک فئودالی موروثی، اموال فراوانی را نیز از طریق تجارت در افریقا به دست آورد. این در حالی است که سمیر جعجع از نظر اقتصادی فقیر به شمار می آیند. سمیر و ستریدا شش سال پس از آشنایی در 20 ژانویه 1991 با یکدیگر ازدواج کردند. اما هیچ فرزندی ندارند.
سمیر جعجع که از سران جنگ داخلی لبنان به شمار می آید در ۲۴ آوریل ۱۹۹۴ به اتهام دست داشتن در انفجار کلیسای "سیده نجات" که در اثر آن ۱۱ نفر کشته و تعدادی مجروح به جا ماند، به زندان افتاد. سمیر جعجع متهم است که رهبر حزب ملی گرایان آزاد و خانواده او، رشید کرامی نخست وزیر اسبق لبنان، الیاس الزایک یکی از اعضای نیروهای لبنانی را به قتل رسانده است. همچنین جعجع متهم است که تلاش کرده بود میشل مور وزیر دفاع وقت لبنان را ترور کند.
ستریدا جعجع برای اولین بار در سال 2005 و پس از خروج ارتش سوریه از لبنان برای نمایندگی پارلمان نامزد شد و به پارلمان راه یافت. وی همچنین در انتخابات سال 2009 برای دومین بار به عنوان نماینده حوزه بشری انتخاب شد.

پربیننده ترین خبرها