روزنامه نگار انگلیسی هشدار داد؛

سرکوب جنبش تمرد بحرین با سلاحهای انگلیسی و آمریکایی

سرکوب جنبش تمرد بحرین با سلاحهای انگلیسی و آمریکایی
چهارشنبه 23 مرداد 1392 - 20:16

العالم - يك روزنامه نگار انگليسي درباره احتمال استفاده رژيم آل خليفه از سلاح هاي انگليسي و آمريكايي برای سرکوب تظاهرات امروز (23مرداد ماه) جنبش تمرد در بحرين هشدار داد.

"كريس بامبري" در گفت و گو با شبكه خبري العالم اظهار داشت: من از آن بيمناكم كه رژيم حاكم بحرين، درهاي كشور را ببندد و مردم تظاهر كننده را بيش از پيش سركوب كند. پيش از اين نيز، شاهد ناپديد شدن روزنامه نگاران و اخراج و تنگ كردن عرصه بر رسانه ها بوده ايم به همين سبب رسانه هاي خارجي نمي توانند از آن چه در روز 14 آگوست (23 مرداد ماه) در بحرين مي گذرد، باخبر شوند.
وی افزود: تنها چيزي كه مي دانيم آن است كه رژيم آل خليفه تلاش خواهد كرد از رسيدن معترضان و تظاهر كنندگان به اماكن تجمع جلوگيري كند و اين كار را از طريق بستن راه ها و جاده ها عملي مي كند اما مخالفان به رشد و بلوغ سياسي رسيده اند و مي دانند چگونه تظاهرات خود را ادامه دهند.
این روزنامه نگار انگليسي با تاكيد بر حق مسلم مخالفان در خصوص برگزاري تظاهرات مسالمت آميز، هرگونه تلاش رژيم آل خليفه براي ربط دادن تظاهرات 14 آگوست با تروريسم را به مثابه بهانه جويي براي بايكوت خبري اين تظاهرات دانست و گفت: مي ترسم كه نيروهاي رژيم آل خليفه، حمله و تعرض به شهروندان و معترضان را در دستور كار قرار دهند تا از رسيدن آن ها با اماكن تجمع جلوگيري كنند.
بامبري افزود: بيم آن دارم كه نيروهاي آل خليفه سلاح هاي انگليسي و آمريكايي كه دريافت كرده اند را عليه مردم به كار گيرند و از مستشاران پليس انگليس كه آن ها را به بحرين آورده اند، ياري بگيرند.
وی خاطرنشان کرد همچنين بيم آن دارم كه درگيري هايي صورت بگيرد و رژيم با بهانه كردن آن ها، اقدام به سركوب مردم كند و اين كار از يك رژيم ديكتاتور مانند رژيم آل خليفه بعيد نيست، آن هم رژيمي كه مردم را حتي از تظاهرات و اعتراض باز مي دارد.
اين روزنامه نگار انگليسي تصريح كرد: رژيم آل خليفه از سوي انگليس بر مردم بحرين حاكم شده است و مردم در انتخاب اين رژيم هيچ نقشي نداشته اند، در حالي كه مردم حق دارند در تعيين سرنوشت خود، نقش داشته باشند. رژيم آل خليفه در دهه هفتاد و دهه هشتاد به مردم وعده داد كه نظامي دموكراتیک در كشور برقرار خواهد كرد اما همه وعده هاي خود را تاكنون زير پا گذاشته است.
وي افزود: آل خليفه پرونده اي شرم آور از تعدي و تعرض به حقوق بشر دارد و با حمايت آل سعود كه به نوبه خود از رسيدن بادهاي تغيير به عربستان بيمناك است، دست خود را به سركوب مردم بحرين آلوده است. اكنون نيز سركوب مردم بحرين با همكاري آل سعود و در سكوت انگليس و آمريكا و بايكوت خبري رسانه هاي انگليسي و آمريكايي در جريان است.
13-23:10
26

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها