اظهارات روزنامه نگار مصری :

ارتش مصر با بالگرد مردم را هدف می گیرد

ارتش مصر با بالگرد مردم را هدف می گیرد
چهارشنبه 23 مرداد 1392 - 20:21

العالم - روزنامه نگار مصري گفت : نظامیان از بالگردها و فراز بام ها توسط تك تيراندازها مردم را هدف قرار مي دهند و بالگردها نيز گاز اشك آور بر سر ما مي ريزند.

"اسلام توفيق" روز چهارشنبه در گفت و گو با شبكه خبري العالم اظهار داشت: آن چه اينجا اتفاق مي افتد، به مثابه كشتار جمعي است و مشخص نیست ارتش و نيروهاي پليس با چه منطقي به سوی شهروندان مسالمت جو گلوله هاي جنگي شليك مي كنند.

وی گفت : وی که در تحصن هواداران اخوان المسلمين در ميدان رابعه العدويه شركت داشت، توسل نظاميان به خشونت در متفرق كردن هواداران محمد مرسي و شلیک گلوله های جنگی را كشتار جمعي و ريختن خون طرفداران تحصن مسالمت آمیز توصیف کرد.

وي افزود: وزارت كشور ادعا كرده است كه يكي از نيروهاي پليس كشته شده است اما ما از همان روز اول بر مسالمت آمیز بودن اعتراضمان تاكيد و خاطر نشان كرده ايم كه تنها سلاحمان وحدت است.

اسلام توفيق با اشاره به قطع شدن ارتباط اينترنت در منطقه رابعه العدويه، از قطع برق بيمارستان ميداني ايجاد شده در رابعه العدويه خبر داد و ادعاي رسانه هاي مصري مبني بر وجود سلاح و مهمات نزد تحصن كنندگان را تكذيب كرد.

وي در ادامه فاش كرد يكي از كارگردان هايي كه تظاهرات 30 ژوئن را فيلم برداري كرده است، از دو هفته پيش بازيگراني را با لباس پليس و ارتش به كار گرفته و از درگيري آن ها با افراد عادي فيلم برداري مي كند تا وقتي نيروهاي پليس با هواداران مرسي درگير شدند، از اين فيلم استفاده كند.

اين روزنامه نگار مصري درباره علت پافشاري نيروهاي امنيتي بر تخليه ميدان ها از تحصن كنندگان و موفقيت در تخليه ميدان النهضه گفت: حتي اگر موفق شوند اماكن تحصن را از تظاهركنندگان تخليه كنند، تحصن كنندگان در اماكن جديدي نظير ميدان مصطفي محمود بار ديگر تحصن خواهند كرد.

وي با تاكيد بر پافشاري تحصن كنندگان بر احقاق خواسته هاي خود و براندازي دولت کنونی (دولت كودتا)، خاطر نشان كرد: تا اين لحظه صدها تن كشته و زخمي شده اند و خون اين افراد پايمال نخواهد شد.

اسلام توفيق گفت: بازگشت رئيس جمهور منتخب 52 درصد از مردم مصر، بازگرداندن قانون اساسي مصوب به وسيله همه پرسي از مردم، بازگشت مجلس شوراي منتخب و محاكمه رهبران كودتا خواسته هايي هستند كه به هيچ وجه از آن ها دست نخواهيم كشيد.
14-11:38
26

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها