خارطوم حمايت تسليحاتي از مخالفان سوري را تكذيب كرد

خارطوم حمايت تسليحاتي از مخالفان سوري را تكذيب كرد
پنج‌شنبه 24 مرداد 1392 - 15:02

العالم - دولت سودان، ادعای حمايت تسليحاتي از مخالفان سوري و اينكه سه هواپيماي خطوط هوايي اوكراين، محموله هاي نظامي را از خارطوم به فرودگاهي در غرب تركيه منتقل كردند، تكذيب كرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم سرهنگ "الصورامي خالد سعد" سخنگوي نيروهاي مسلح سودان با تكذيب خبر نیویورک تایمز مبنی برارسال سلاح به سوريه، تاكيد كرد: اين ادعاها از عقل و منطق به دور است و فقط براي بدنام كردن سودان دنبال می شود ،چرا که ما نفعي در حمايت از گروه ها در سوريه نداريم بويژه كه نتيجه درگيري ها نامشخص است.

"عماد سيد احمد" دبير مطبوعاتي رياست جمهوري سودان نیز در این زمینه اظهار داشت: خارطوم سلاح به سوريه ارسال نكرده است اما در صورتي كه سلاح سوداني در دست مخالفان سوري رصد شود، علت آن اين است كه احتمالا ليبي آن را در اختيار آنها قرار داده است.

وي افزود: سودان در سال 2011 به ارسال سلاح طي جنگ ليبي اذعان كرد و از آن زمان ليبي منبع بزرگ سلاح به سوريه به شمار مي آيد.

در همين راستا، "ابوبكر صديق" سخنگوي رسمي وزارت خارجه سودان گفت كه این وزارتخانه به آنچه كه اظهارات ساختگي و تحليل هاي غير منطقي است، پاسخ خواهد داد.

اين مقام سوداني خاطرنشان كرد: ما مازاد سلاح نداريم تا آن را به هيچ طرفي بدهيم و دولت سودان راه حل مسالمت آميز را برای حل بحران سوریه خواستار است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها