انتقاد مصر از اظهارات اوباما در باره حوادث این کشور

انتقاد مصر از اظهارات اوباما در باره حوادث این کشور
جمعه 25 مرداد 1392 - 09:43

العالم - دفتر رياست جمهوري مصر با صدور بیانیه ای از سخنان روز پنجشنبه باراك اوباما، رئيس جمهوری آمريكا، كه اقدامات خشونت اميز در مصر را محكوم كرده بود انتقاد كرد.

به گزارش پايگاه خبري شبكه العالم، در این بيانيه آمده است : رياست جمهوري مصر اظهارات رئيس جمهور آمريكا را درباره اوضاع مصر مورد توجه قرار داد. قاهره از اهتمام طرف آمريكايي به تحولات مصر قدرداني مي كند، اما مايل بود آمريكا در مسير درست موضع گيري كند و واقعيت تحولات كشور را درك كند.

رياست جمهوري مصر در ادامه اين بيانيه افزوده است: كشور با اقدامات تروريستي مواجه است كه تاسيسات و مراكز دولتي و حياتي را هدف قرار داده است. در اين حملات كليساها، دادگاه ها، مراكز پليس و تاسيسات عمومي و اموال شخصي مردم هدف قرار گرفتند.

رياست جمهوري مصر از مواضع خالصانه كشورها قدرداني مي كند، اما بر حاكميت كامل و اراده مستقلش و عمل به اراده مردم تاكيد مي كند، اراده اي كه 25 ژانويه 2011 و سي ام ژوئن2013برايآينده بهتر كشور به پا خاستند.

در اين بيانيه آمده است: رياست جمهوري مصر بيم آن دارد اين سخنان، كه مبتني بر حقايق نيست، سبب تقويت گروه هاي خشونت طلب مسلح و تشويق آنها براي ادامه دادن به مسيرشان كه ضد ثبات و تحول دمكراتيك است شود.
اوباما سركوب شديد تظاهركنندگان حامي محمد مرسي، رئيس جمهور بركنار شده، را به شدت محكوم كرده بود.

اوباما همچنين از لغو رزمايش «ستاره درخشان» كه قرار بود ماه آينده بين ارتش مصر و آمريكا برگزار شود خبر داد.

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها