همکاری مشترک اسرائیل با تکفیری ها در بمبگذاری بیروت

همکاری مشترک اسرائیل با تکفیری ها در بمبگذاری بیروت
جمعه 25 مرداد 1392 - 12:06

العالم، بیروت - یک کارشناس سیاسی لبنانی می گوید: اثر انگشت رژیم صهیونیستی و تکفیری ها در انفجار روز چهارشنبه ضاحیه جنوبی بیروت به خوبی مشهود است.

"خالد الرواس" کارشناس سیاسی لبنانی در گفت وگو با شبکه خبری العالم هدف این انفجار را ضربه زدن به مقاومت، اخلال در امنیت لبنان و سوریه دانست و گفت: گروه 14 مارس(به ریاست سعد حریری نخست وزیر سابق لبنان) به دلیل فراهم کردن پوشش سیاسی برای فعالیت تکفیری ها در شمال لبنان با هدف حمله به نظام بشار اسد در سوریه و ایجاد زمینه فعالیت آنها در سراسر لبنان در این حادثه دست دارد.

انفجار روز گذشته یک خودروی بمبگذاری شده در نزدیکی حسینیه سید الشهدا در منطقه ضاحیه جنوبی بیروت بیش از 20 کشته و 200 مجروح بر جای گذاشت.این انفجار در حالی صورت گرفت که سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان شب گذشته در گفتگوی تلویزیونی با شبکه المیادین رسما مسئولیت هدف قرار گرفتن نیروهای متجاوز ارتش اسرائیل در منطقه لبونه در جنوب لبنان را به عهده گرفته بود. عملیات لبونه به مجروح شدن 4 نظامی صهیونیست منجر شد.

گروهی از شورشیان سابق در سوریه که نام خود را گردان‌های عائشه‌ ام المومنین نام نهاده اند با انتشار فیلمی ویدیویی بر روی اینترنت مسئولیت این عملیات را به عهده گرفته‌ و حزب الله را به جنگ دعوت کردند.

خالد الرواس کارشناس سیاسی لبنانی اظهار داشت: تکفیری ها و حامیان آن مثل اتحادیه اروپا مقاومت را هدف قرار می دهند در حالی که حزب الله برای بازپس گرفتن حقوق غصب شده مردم از دست اشغالگران با اسرائیل در جنگ به سر می برد. این انفجار نشان داد که تکفیری ها به دنبال از بین بردن دستاوردهای مقاومت در مقابله با دشمن صهیونیستی هستند، زیرا این حمله یک روز پیش از جشن سالگرد پیروزی مقاومت در برابر اسرائیل انجام شد.

الرواس تاکید کرد دولت لبنان باید به مسئولیت های امنیتی خود در سراسر لبنان متعهد باشد.

15-23:37

 

پربیننده ترین خبرها