فضای امنیتی بر شهرهای مصر حاکم است

فضای امنیتی بر شهرهای مصر حاکم است
جمعه 25 مرداد 1392 - 13:14

العالم - نیروهای ارتش مصر بر تمامی گذرگاهها و ورودی های قاهره و شهرهای مهم این کشور مسلط شده و با تمام قوا در صدد جلوگیری از هرگونه تحرک تازه اخوان الملسمین هستند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم مقام های مصری می گویند که نيروهاي ارتش مصر در ورودي هاي شهر قاهره مستقر شده اند تا هرگونه قاچاق سلاح براي معترضان كه اخوان المسلمين از آنها خواسته است امروز تظاهرات كنند جلوگيري كنند.

نيروهاي امنيتي كه به همراه خودروهاي زرهي و تانك هاي ارتش در مناطق مختلف مستقر هستند به بازرسي خودروهايي كه از استان هاي مختلف وارد قاهره مي شوند مي پردازند.

22 دو دستگاه خودروي زرهي ارتش بامداد امروز جمعه در ميدان مصطفي محمود مستقرشده اند تا از وقوع هر گونه اقدام خرابكارانه اي درتظاهرات جلوگيري كنند.

همچنين خودروهاي زرهي ارتش در همه ورودي هاي منتهي به ميدان مزبور و در مناطق مهم شهر قاهره مستقر شده اند.

وزارت كشور اعلام کرد که تدابير امنيتي شديدي در اطراف تاسيسات و مراكز مهم دولتي مانند بانك ها، شهرك رسانه اي و ساختمان هاي امنيتي اتخاذ كرده است تا در صورت وقوع هر گونه حادثه اي از اقدامات خرابكارانه جلوگيري كند.

در شهر دمنهور در استان جيزه نيز نيروهاي امنيتي و ارتش در مناطق مختلف به منظور تامين امنيت مراكز و تاسيسات مهم دولتي براي مقابله باهرگونه حوادث احتمالي مستقر شده اند.

اخوان المسلمين در واكنش به حوادث خونين رابعه العدويه و النهضه براي برگزاري تظاهرات امروز جمعه با عنوان "جمعه خشم" فراخوان داده است.

وزارت كشور مصر همچنین تاکید کرد که با توجه به اينكه اخوان المسلمين برخي از تاسيسات و مراكز دولتي و پليس را در استان هاي مختلف هدف حمله قرار داده است و براي آتش زدن اين مراكز و تسلط بر آنها و غارت سلاح هاي موجود در آن تلاش مي كند، به نيروهاي امنيتي دستور داده است در صورت مواجه شدن با چنين شرايطي و براي حمايت از تاسيسات نظامي و غير نظامي و در چارچوب دفاع از خويشتن از گلوله هاي جنگي استاده كنند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها