روسیه: آمریکا درباره اسد دروغ می‌گوید

روسیه: آمریکا درباره اسد دروغ می‌گوید
جمعه 25 مرداد 1392 - 18:26

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه معتقد است که آمریکا با طرح ادعای "عدم تمایل بشار اسد برای مشارکت در کنفرانس ژنو 2"، واقعیت ها را وارونه جلوه می دهد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، الکساندر لوکاشویچ سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه امروز (جمعه) در کنفرانسی مطبوعاتی اعلام کرد: آمریکا ادعا می کند که بشار اسد رئیس جمهوری سوریه، بدون تحقق پیش شرط های خود، در کنفرانس ژنو 2 مشارکت نمی کند، در حالی که این ادعایی نادرست و "وارونه جلوه دادن حقایق" است.

لوکاشویچ افزود: روسیه از توافق اولیه دمشق و سازمان ملل متحد درباره ارسال کمیته حقیقت یاب بین المللی به سوریه استقبال می کند، زیرا این توافق راه را برای آغاز تحقیقات دقیق و بی طرفانه درخصوص استفاده از سلاح های شیمیایی هموار می کند.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت: دولت سوریه آماده همکاری با کمیته حقیقت یاب بین المللی است و پیش بینی می شود که این کمیته در چند روز آینده راهی سوریه شود.

لوکاشویچ تاکید کرد: طبق توافق حاصله بین دمشق و سازمان ملل، کمیته حقیقت یاب مأموریت کارشناسی خود را به مدت 14 روز ادامه خواهد داد و در صورت لزوم و توافق دو طرف، این مدت تمدید قابل تمدید است.

به گفته لوکاشویچ، این گروه کارشناسی از 3 منطقه - که گفته می شود سلاح های شیمیایی در آن استفاده شده بود- بازدید خواهد کرد که "خان العسل" در ریف حلب یکی از این سه منطقه است. 

این در حالی است که سوریه از سازمان ملل خواسته بود تا تحقیقات بی طرفانه خود را درباره استفاده تروریست ها از سلاح های شیمیایی آغاز کند.

استفاده تروریست های مسلح از سلاح های شیمیایی در منطقه خان العسل واقع درریف حلب، در روز 19 مارس 2013 به کشته و مصدوم شدن ده ها زن و کودک سوری منجر شد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها