هلاکت ده ها تروریست مغربی در سوریه

هلاکت ده ها تروریست مغربی در سوریه
سه شنبه 29 مرداد 1392 - 20:36

افراد ناشناس در تماس با ده ها خانواده در کشور مغرب از کشته و یا مجروح شدن فرزندان آنها در سوریه خبر داده اند.

به گزارش روز سه شنبه پایگاه خبری شبکه العالم، بیش از 10 تبعه مغرب از جمله چند مسئول سلفی افراطی در درگیری های چند روز گذشته در استان "لاذقیه" به هلاکت رسیده اند و تصاویر اجساد آنها در فیسبوک و سایت های مرتبط با گروه های مسلح منتشر شده است.  
روزنامه "الشرق الاوسط" چاپ لندن که با هزینه عربستان منتشر می شود، در خبری نوشت: با خانواده هایی در شهرهای مختلف مغرب تماس تلفنی گرفته شده، و به آنها خبر داده شده است که فرزندانشان در سوریه کشته شده اند.
بر اساس این گزارش، یکی از کشته شده ها در لاذقیه فردی به نام "الصدیق السبع" معروف به "ابوآدم التازی" است، که تابعیت دوگانه مغربی و هلندی داشت .
فرد دیگری به نام "محمد العلمی السلیمانی" نیز در درگیری های لاذقیه به هلاکت رسیده است. السلیمانی قبلا زندانی گوانتانامو بود و سال 2006 به مغرب تحویل داده شد و پادشاه مغرب در سال 2011 در اقدامی مشکوک وی را به همراه چند مسئول سلفی افراطی دیگر عفو کرد.
الشرق الاوسط به نقل از یک منبع حقوقی نوشت: اتباع مغربی که در سوریه زخمی شده اند ، با خانواده های خود تماس گرفتند و از احتمال بازگشت خود به کشورشان خبر دادند .
به گفته این منبع حقوقی، مجروحان مغربی نگران هستند که در صورت بازگشت به کشورشان زندانی شوند و این درحالی است که تماس های تلفنی با خانواده های آنان نشان می دهد که اوضاع این مجروحان وخیم است .

 

پربیننده ترین خبرها