حمله شیمیایی به حومه دمشق از ادعا تا واقعیت

حمله شیمیایی به حومه دمشق از ادعا تا واقعیت
چهارشنبه 30 مرداد 1392 - 19:43

در حالی که منابع دولتی سوریه هرگونه حمله شیمیایی یا کابرد گاز سمی را در شهرک زملکا واقع در حومه شرقی پایتخت سوریه که تحت کنترل مخالفان دولت است، با قاطعیت رد می کنند، مخالفان با استفاده از رسانه های حامی خویش تصاویری خیالی از کشته ها و مجروحان "حمله شیمیایی" که شامل کودکان نیز می شود، انتشار داده اند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، در تازه ترین واکنش های دولت سوریه به گزارش ها و تصاویر قربانیان حملات شیمیایی وزیر اطلاع رسانی سوریه در گفت وگو با العالم هرگونه حمله شیمیایی را تکذیب و تاکید کرد که اینگونه تصاویر، ساختگی و با هدف جو سازی علیه دولت و جلب توجه هیات تحقیق سازمان ملل است که اکنون در سوریه حضور دارند.

هیات تحقیق سازمان ملل به دعوت دولت سوریه برای تحقیق در باره استفاده گروه های مسلح مخالف از سلاح شیمیایی علیه مردم سوریه که اسناد آن توسط روسیه منتشر و تحویل دبیرکل سازمان ملل متحد قرار گرفت، در این کشور حضور یافته اند.

عمران الزعبی وزیر اطلاع رسانی سوریه تاکید کرده است که ادعای حمله شیمیایی علیه مناطق تحت کنترل مخالفان عوام فریبی و برای تحت پوشش قرار دادن فعالیت گروه تحقیق سازمان ملل است.


اتهام مخالفان حکومت سوریه
گروه های مخالف حکومت سوریه روز چهارشنبه (30 مردادماه) اعلام کردند که نیروهای دولتی شهرک زملکا واقع در حومه شرقی پایتخت را زیر آتش گرفته‌اند که در اثر آن، بیش از 100 نفر کشته شده‌اند.
مخالفان می گویند در این عملیات، گاز سمی نیز به کار رفته شده است و نیروهای دولتی از زمین و هوا شهرک زملکا را زیر آتش و گلوله باران شیمیایی قرار داده‌اند تا با از میان بردن مخالفان، این منطقه را به تصرف خود درآورند.

در واکنش به این اخبار خبرگزاری دولتی سوریه (سانا) اعلام کرد که مخالفان در صدد منحرف کردن ماموریت بازرسان سازمان ملل هستند.

سانا گزارش حمله شیمیایی توسط نیروهای دولتی را تکذیب و خاطرنشان کرد که هدف از انتشار چنین گزارش‌هایی، منحرف کردن ماموریت بازرسان اعزامی سازمان ملل است که برای بررسی موارد کاربرد اسلحه شیمیایی در جنگ داخلی سوریه به آن کشور اعزام شده‌اند.

به دنبال انتشار این اخبار، گروه نظارت بر حقوق بشر سوریه، که مرکز آن در لندن است، از بازرسان اعزامی به سوریه خواسته است تا از محل مورد ادعای مخالفان در شرق دمشق دیدن کند.

پربیننده ترین خبرها