سوریه کدام کشور را مانع برگزاری ژنو 2 می داند

سوریه کدام کشور را مانع برگزاری ژنو 2 می داند
پنج‌شنبه 31 مرداد 1392 - 18:11

العالم - وزیر خارجه سوریه، عربستان سعودی را به مانع تراشی در روند برگزاری نشست ژنو 2 متهم کرد.

به گزارش روز چهارشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، "ولید المعلم" گفت: دشمنان سوریه، در صورت انصراف ترکیه از ایفای نقش محوری برای مخالفان، اردن را به پایگاهی برای هدف قرار دادن سوریه تبدیل می کنند.

وی افزود: دشمنان سوریه به راهکار نظامی تکیه دارند و در صورت ایفای نقش اردن به جای ترکیه راهکارهای دیگری را جایگزین می کنند.

وزیر خارجه سوریه ادامه داد: هم اکنون با تغییر شرایط سیاسی مصر و ضربه خوردن جریان افراطی و اسلامگرای اخوان المسلمین به ریاست ترکیه، شرایط به نفع گروه های ملی و محور مقاومت تغییر کرده است.

معلم خاطرنشان کرد: رژیم سعودی با راهکار سیاسی مخالف است و به دنبال بحرانی کردن وضعیت و مانع تراشی بر سر راه برگزاری کنفرانس ژنو است و با موضع آمریکا در شانه خالی کردن از اجرای توافقات خود با روسیه و خودداری از مشارکت در کنفرانس ژنو همسو است.

وی تأکید کرد: منافع اسرائیل کاملا آشکار شده و حوادث سوریه و منطقه به خوبی نشان می دهد که مسئولان رژیم صهیونیستی اجازه نخواهند داد تا محور مقاومت به پیروزی برسد، بنابراین اسرائیل نیز از افزایش اقدامات تروریستی در منطقه و تخریب زیرساخت ها و نابود کردن اقتصاد و ارتش های عربی به ویژه در سوریه، عراق و مصر احساس رضایت می کند.

پربیننده ترین خبرها