آمریکا و روسیه در لاهه گفت وگو می کنند

آمریکا و روسیه در لاهه گفت وگو می کنند
جمعه 1 شهريور 1392 - 08:40

وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد که دیپلماتهای ارشد این کشور و روسیه چهارشنبه آینده در لاهه در خصوص راههای پایان دادن به جنگ در سوریه گفت وگو می کنند.

به گزارش روز جمعه پایگاه خبری شبکه العالم، پیشتر تصمیم برای برگزاری چنین نشستی اعلام شده بود اما زمان آن تعیین نشده بود. 
وزارت امور خارجه آمریکا خاطرنشان کرد، "وندی شرمن" معاون وزارت امور خارجه این کشور در امور سیاسی "رابرت فورد" سفیر سابق آمریکا در سوریه و "گنادی گاتیلوف" و "میخائیل بوگدانوف" معاونان وزیر امور خارجه روسیه در این نشست حضور خواهند داشت.   
"جنیفر پساکی" سخنگوی رسمی وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد که فورد نیز روز یکشنبه در استانبول با سران مخالفان سوریه دیدار خواهد کرد.
یک مسئول ارشد در وزارت امور خارجه آمریکا هم خاطرنشان کرد که در استانبول درباره موضوع سلاح شیمیایی در سوریه نیز گفت وگو خواهد شد. 
گروه های مخالف حکومت سوریه روز چهارشنبه (30 مردادماه) ادعا کردند که نیروهای دولتی شهرک زملکا در حومه شرقی پایتخت سوریه را  با سلاح شیمیایی یا گازهای سمی هدف قرار داده اند اما منابع دولتی سوریه، با قاطعیت این اتهامات را تکذیب کردند.
مسوولان سوری تاکید کردند که مخالفان با استفاده از رسانه های حامی خویش تصاویر ساختگی از کشته ها و مجروحان "حمله شیمیایی" که شامل کودکان نیز می شود، انتشار داده اند. و این اقدام به هدف گمراه کردن هیأت اعزامی کارشناسان سازمان ملل به سوریه و تحریف افکار عمومی صورت گرفته است.
وزارت خارجه آمریکا نیز در خصوص جنجال آفرینی مخالفان که همزمان با حضور هیات تحقیق سازمان ملل در  سوریه برای بررسی بکارگیری سلاح شیمیایی توسط مخالفان، صورت گرفت،  اعلام کرد که قادر نیست به طور قطعی مشخص کند که در سوریه از سلاح شیمیایی استفاده شده است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها