پنتاگون: گزینه نظامی علیه سوریه آماده است

پنتاگون: گزینه نظامی علیه سوریه آماده است
شنبه 2 شهريور 1392 - 08:44

وزیر دفاع آمریکا اعلام کرد پنتاگون با هدف آمادگی در صورت اتخاذ تصمیم برای انجام عملیات نظامی علیه سوریه، نیروهایش را جابجا می کند.

به گزارش روز شنبه پایگاه خبری شبکه العالم، "چاک هگل" وزیر دفاع آمریکا، در مصاحبه با خبرنگارانی که در سفر به مالزی وی را همراهی می کردند گفت: در صورتی که باراک اوباما تصمیم به حمله به سوریه بگیرد، فرماندهان نظامی امریکا "گزینه هایی" را برای وی آماده کرده اند.

هگل با خودداری از ارائه جزئیات درباره شمار نیروهای جابه جا شده و تسلیحات آنها گفت: وزارت دفاع امریکا (پنتاگون) موظف است، گزینه ها و همه احتمال ها را در اختیار اوباما قرار دهد.

پیش از این اظهارات هگل، یک مسئول نظامی آمریکایی به رسانه ها اعلام کرده بود که نیروی دریایی آمریکا چهارمین ناو مجهز به موشکهای کروز را در دریای مدیترانه مستقر کرده است.

چاک هگل ادامه داد: رئیس جمهور از وزارت دفاع خواسته است که گزینه های قابل اجرا را در اختیار وی قرار دهد؛ وزارت دفاع مانند همیشه آماده است تا همه گزینه های قابل اجرا را برای هر احتمالی در اختیار رئیس جمهور آمریکا قرار دهد.

وی با این حال گفت، هنوز هیچ تصمیمی برای برای استفاده از زور ضد نظام سوریه اتخاذ نشده.

از سوی دیگر، يكي از مقامات ارشد وزارت دفاع آمريكا به شبكه خبري سي ان ان، گفت: ارتش آمريكا فهرست اهداف در سوريه را به روز كرده و اين فهرست شامل اهدافي است كه توانايي ارتش سوريه براي حملات را كاهش خواهد داد.
اين منبع كه خواست نامش فاش نشود مدعی شد: اين طرح همچنین شامل برنامه حمله موشكي است، تا نيازي نباشد خلبانان آمريكايي وارد حریم سوريه شوند.
منابعی در پنتاگون گفته اند که آمریکا تصميم گرفته حضور خود را در درياي مديترانه تقويت كند، از اين رو به نظر مي رسد حملات موشكي از دريا انجام شود.
برهمين اساس ناو يو اس اس ماهان قرار بود به زودي به پايگاه خود در ويرجينيا باز گردد، اما فرمانده ناوگان ششم دريايي آمريكا تصميم گرفته اين ناو در منطقه باقي بماند. اين ناو چهارمين كشتي موشك انداز آمريكا در منطقه است.
برنامه موشكي آمريكا براي حمله به سوريه در حالي آماده شده است كه ژنرال مارتين دمپسي رئيس ستاد مشترك ارتش اين كشور دو روز پيش درباره حمله به سوريه هشدار داده و گفته بود: دولت اوباما حتي با مداخله محدود نظامي در سوريه موافق نيست.
مقامات نظامي آمريكا مي گويند اگرچه تاكنون ارتش اين كشور هيچ وقت تا اين اندازه به مداخله نظامي در سوريه نزديك نبوده است، اما باراك اوباما براي حمله به سوريه هيچ عجله اي ندارد.

پربیننده ترین خبرها