نشست فرماندهان غربی و عربی درباره سوریه

نشست فرماندهان غربی و عربی درباره سوریه
شنبه 2 شهريور 1392 - 14:25

رؤسای ستاد مشترک ارتش‌های آمریکا، انگلیس، فرانسه و جمعی دیگر از کشورهای جهان طی چند روز آینده، با هدف بررسی اوضاع امنیتی منطقه و پیامدهای بحران سوریه بر آن، نشستی را در اردن برگزار می‌کنند.

به گزارش روز شنبه پایگاه خبری شبکه العالم، این نشست ظرف چند روز آینده و به دعوت "مشعل محمد الزبن"، رئیس ستاد مشترک ارتش اردن و ژنرال "لوید اوستن" رئیس بخش فرماندهی مرکزی آمریکا در امان برگزار می‌شود.
قرار است در این نشست "مارتین دمپسی"، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا و روسای ستاد مشترک ارتش‌های عربستان‌، قطر، ترکیه، فرانسه، انگلیس، ‌آلمان، ایتالیا و کانادا شرکت کنند.
خبرگزاری رسمی اردن (پترا) به نقل از منابع اردنی اعلام کرد: این نشست به مثابه فرصتی برای کشورهای شرکت‌کننده جهت بررسی مسائل امنیتی منطقه، بحران سوریه و پیامدهای ادامه ناآرامی‌ها در سوریه بر کشورهای منطقه و جهان است.
در این نشست همچنین درباره همکاری‌های نظامی دوجانبه میان کشورهای مذکور با اردن بحث و گفت‌وگو خواهد شد.
این نشست در حالی برگزار می‌شود که آمریکا پس از پایان رزمایش "شیر در کمین" در اردن در تاریخ ۲۰ ژوئن تعدادی از بمب‌افکن‌های اف۱۶ و سامانه های موشکی پاتریوت خود را در اردن نگه داشت.
خبر برگزاری این نشست بین المللی مهم، اندکی پس از سفر "مارتین دمپسی"، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا به اردن منتشر می شود.
درحالی که بحث و جدل درباره پیامدهای دخالت نظامی مستقیم در سوریه همچنان ادامه دارد، ژنرال دمپسی در عمان اعلام کرد که در دیدار اخیرش از اردن به این موضوع اشاره ای نشد. وی در این سفر با همتای اردنی اش و همچنین ملک عبدالله دوم دیدار کرد.
همزمان با این تحولات، دیروز جمعه کاخ سفید اعلام کرد که "باراک اوباما" رئیس جمهور امریکا پیش بینی نمی کند که نیروهای این کشور به سوریه اعزام شوند؛ و وی همچنان در حال بررسی ادعاهای وقوع حمله شیمیایی در سوریه است.
اوباما بارها اعلام کرده است که پیش بینی نمی کند نیروهای امریکایی در سوریه استقرار یابند.
"جوزف ارنست" سخنگوی کاخ سفید نیز با تکرار همین جمله در پاسخ به خبرنگاران خاطرنشان کرد: کمک های امریکا به مخالفان مسلح سوریه در حال افزایش است و پیش بینی می شود دامنه و گستردگی افزایش بیشتری یابد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها