کدام حزب، عناصر تکفیری را وارد لبنان کرده است؟

کدام حزب، عناصر تکفیری را وارد لبنان کرده است؟
شنبه 2 شهريور 1392 - 18:47

سخنگوی تشکّل "دیدار احزاب و شخصیت های ملی" لبنان با اشاره به انفجارهای مهیب روز جمعه (اول شهریور ماه) در طرابلس گفت: ائتلاف 14 مارس به ویژه گروه سعد حریری (نخست وزیر اسبق لبنان) عناصر تکفیری و تروریست را برای کشاندن کشور به سوی بحرانی بزرگ، وارد لبنان کرده است.

خالد الرواس روز شنبه در مصاحبه با شبکه خبری العالم، درباره چگونگی مقابله با فتنه انگیزی آمریکا و اسرائیل در لبنان گفت: ائتلاف 14 مارس به خصوص گروه المستقبل (به رهبری سعد حریری) افرادی از جمله عناصر تکفیری، را به صورت غیرقانونی وارد مناطق مختلف لبنان کرده است و آنها در حال خرابکاری در لبنان هستند به همین دلیل دولت باید به ارتش و دستگاه های امنیتی اختیارات کامل برای مبارزه با ناامنی اعطا کند.

وی تصریح کرد: تحقیقات درباره انفجارهای طرابلس همچنان ادامه دارد و تاکنون گزارشی درباره نتایج آن منتشر نشده است.

الرواس افزود: اتهام ولید جنبلاط  رییس جزب سوسیالیست ترقی خواه لبنان مبنی بر دست داشتن اسرائیل در انفجارهای لبنان، اتهام ناروایی نیست، زیرا این رژیم تنها طرفی است که از ناآرامی های لبنان سود می برد و تضعیف سوریه و لبنان، موجب تأمین منافع این رژیم است.

سخنگوی تشکل "دیدار احزاب و شخصیت های ملی لبنان" اظهار داشت: شمار زیادی از سیاستمداران در داخل و خارج لبنان به درستی معتقد به دست داشتن رژیم اسرائیل در این انفجارهای تروریستی هستند.

وی گفت: فایز غصن وزیر دفاع لبنان نیز چند روز پیش با استناد به مدارک موجود اعلام کرد که عناصر خرابکار و تکفیری عامل انفجارهای ضاحیه جنوبی بیروت هستند لذا معلوم می شود که گروه هایی برای تأمین منافع آمریکا و اسرائیل در منطقه، خواهان برهم زدن امنیت لبنان هستند.

الرواس تصریح کرد: آمریکا و اسرائیل برای دستیابی آسان به اهداف خود در لبنان، تلاش می کنند با روش هائی مانند انفجارهای تروریستی در کشور فتنه ایجاد کرده و جنگ داخلی به راه بیندازند.

یادآور می شود، وقوع دو انفجار مهیب عصر جمعه هم زمان با پایان یافتن نماز جمعه، مقابل دو مسجد السلامه و باب التقوی در شهر طرابلس به کشته شدن 42 نفر و زخمی شدن بیش از 500 نفر منجر شد.
 

Ma.11:48.24

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها