هنیه: میوه پیمان اسلو تلخ است!

هنیه: میوه پیمان اسلو تلخ است!
يکشنبه 3 شهريور 1392 - 18:27

نخست وزير دولت فلسطين در غزه تاكيد كرد: پيمان سازش اسلو كه در سال 1993 ميان رژيم صهيونيستي و سازمان آزاديبخش فلسطين امضا شده است، نمي تواند ثمري جز ميوه تلخ داشته باشد.

به گزارش پايگاه خبري شبكه العالم، اسماعيل هنيه در سالروز امضاي پيمان اسلو گفت: پيمان اسلو و بازگشت به مذاكرات، اقدامي خارج از چارچوب اجماع ملي بود و كاملا با گزينه مقاومت و انتفاضه اي كه در آن زمان سراسر اراضي فلسطين را فرا گرفته بود، مغايرت داشت.

هنيه در گفت و گو با خبرگزاري آسيا درباره بازگشت فلسطيني ها به مذاكره هشدار داد و گفت: ما در مرحله اي حساس به سر مي بريم و ازسرگيري مذاكرات، اختلالي بزرگ در معادلات قدرت به وجود خواهد آورد به ويژه كه در حال حاضر ميان گروه هاي فلسطيني اجماع ملي وجود ندارد و منطقه درگير تحولاتي دشوار است و به همين سبب اسرائيل، مذاكره كننده فلسطيني را تنها يافته است، بنابراين ما مخالف تن دادن به چنين شرايطي هستيم.

نخست وزير دولت فلسطين در غزه همچنین بر ضرورت انصراف از شركت در مذاكرات و همت کردن برای ايجاد راهبرد فلسطيني بر پايه پايان دادن به دودستگي و تشکیل گسترده ترین صف ملی در حمایت از حقوق و اصول تغییرناپذیر ملت فلسطین تاکید کرد.

وی بازگشت به مذاکرات با رژیم صهیونیستی را محکوم به شکست دانست و گفت: اسرائیل هیچ امتیازی به فلسطینی ها نخواهد داد و ملت فلسطین نیز به هیچ وجه کوتاه آمدن در قبال حقوق و اصول تغییرناپذیر خود را نخواهد پذیرفت.

هنیه خاطر نشان کرد: قتل شهروندان فلسطینی و شهرک سازی در کرانه باختری، پیامی از سوی اسرائیل به ملت فلسطین است مبنی بر این که مذاکرات سرپوشی بیش نیست و نتیجه جنگ اسرائیل و فلسطین تنها در میدان و از طریق قتل فلسطینی ها و ساخت شهرک های صهیونیست نشین جدید و یهودی سازی قدس و محاصره غزه و ادامه محاصره غزه تعیین می شود. بنابراین از فلسطینی ها می خواهیم که جلوی این بازی اسرائیلی را بگیرند.

مذاکرات سازش میان رژیم صهیونیستی و تشکیلات خودگردان، از ماه اکتبر و پس از چندین سفر جان کری وزیر خارجه آمریکا به کرانه باختری و فلسطین اشغالی از سر گرفته شد.

مذاکره کنندگان فلسطینی و اسرائیل، دو دور از مذاکرات را در شهر قدس برگزار کردند بدون آن که نتایج مذاکرات را اعلام کنند.

اسماعیل هنیه، همچنین تصریح کرد که فلسطینی ها در امور مصر دخالت نمی کنند و امیدوارند مصر، سلامت و قدرت و وحدت خود را بازیابد و گفت و گو را به عنوان تنها راه حل برای برون رفت کشور از این شرایط دشوار در نظر بگیرد.

هنیه تاکید کرد: وقتی مصر قدرتمند باشد، فلسطین قدرتمند خواهد بود و تمام امت عربی قدرتمند خواهد شد، وقتی مصر سلامت باشد، فلسطین سلامت خواهد بود و من امیدوارم که خداوند، مصر را از این مصیبت نجات دهد.


26

پربیننده ترین خبرها