برنامه انگلیس برای کشاندن اوباما به جنگ با سوریه

برنامه انگلیس برای کشاندن اوباما به جنگ با سوریه
دوشنبه 4 شهريور 1392 - 10:13

العالم - روزنامه تایمز لندن گزارش داد، نخست وزیر انگلیس تلاش می کند ظرف چند روز آتی آمریکا را وارد جنگ با سوریه کند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، تایمز لندن امروز (دوشنبه) در گزارشی نوشت: "ویلیام هیگ" وزیر خارجه انگلیس دیروز صراحتا اعلام کرد برای دولت انگلیس روشن است که بشار اسد حمله شیمیایی به حومه دمشق را انجام داده است؛ اظهارات وی با اظهارات دیگر مقامات غربی مثل فرانسه، آمریکا و رژیم صهیونیستی همزمان شده است.

تایمز با اشاره به ادعای استفاده دولت سوریه از سلاح شیمیایی تأکید کرد: دیوید کامرون می خواهد تا زمانی که هنوز خشم عمومی نسبت به حمله شیمیایی روز چهارشنبه کهنه نشده است، به سوریه حمله شود.بر اساس این گزارش نیروی دریایی انگلیس هم مثل آمریکا شناورهای جنگی خود را برای حمله به سوریه آماده کرده است.

مقامات سیاسی انگلیس و آمریکا مانند کامرون و اوباما و همچنین وزرای خارجه این دو کشور در چند روز اخیر در رایزنی با هم و دیگر کشورها بسیار فعال بودند. از این رو، روز دوشنبه چاک هگل وزیر دفاع آمریکا با نیک هاتون همتای انگلیسی اش دیدار خواهد کرد. بسیاری محتوی دیدار این دو را برنامه ای برای حمله دریایی به سوریه از مدیترانه می دانند.

همچنین گزارش شده کامرون و اوباما در روزهای اخیر روزی چند بار با هم گفتگو کرده اند و این گفتگوها در روزهای آتی هم از قبل هماهنگ شده است.

یک مقام ارشد انگلیسی بدون ذکر نامش به تایمز لندن گفت: برنامه واشنگتن و لندن حمله به سوریه در 10 روز آینده است. از این رو ناوشکن های انگلیسی برای پیوستن به شناورهای آمریکایی در دریای مدیترانه آماده می شوند.

پیش از این نیز پنتاگون از آمادگی برای حمله به سوریه خبر داده بود.

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها