فیلم؛ حملات نژادپرستانه به مسلمانان میانمار

دوشنبه 4 شهريور 1392 - 12:10

العالم - بودایی های افراطی در میانمار در دور جدید اقدامات نژادپرستانه خود؛ خانه های مسلمانان را در یک روستا به آتش کشیدند.

به گزارش روز دوشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، در این خشونت ها بودایی ها حتی به کارکنان امدادی نیز حمله کردند. بیش از هزار بودایی افراطی به روستاهای منطقه هاتان کنه در منطقه شمالی ساجائینگ با چماق و شمشیر حمله کردند و خانه ها و فروشگاه های متعلق به مسلمانان روهینگایی را آتش زدند.

پس از این حمله، بسیاری از مسلمانان به روستاهای دیگر مهاجرت کرده یا در مسجد پناه گرفته اند.

خشونت ها علیه مسلمانان میانماری که سابقه ای دیرینه در این کشور دارد از ماه ژوئن گذشته  بیش از 200 کشته و 140 هزار آواره بر جای گذاشته است.

این خشونت ها به حدی افراطی است که چند روز پیش بوداییان در  22 اوت جاری به خودروی حامل نماینده ویژه سازمان ملل حمله کردند. توماس اوجا کوئینتانا  گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل که به تازگی برای تحقیق درباره خشونت ها علیه مسلمانان وارد میانمار شده است، می گوید بیش از 200 نفر از بودایی ها به خودروی وی حمله کردند.

سخنگوی رئیس جمهور میانمار حمله به خودروی گزارشگر سازمان ملل را رد کرده است و می گوید، کوئینتانا درباره نیت این افراد دچار اشتباه شده است.

در ماه مارس گذشته در جریان یک تظاهرات ضد اسلامی در شهر میخلاتا دست کم 43 تن کشته شدند، صدها خانه ویران شد و هزاران تن آواره شدند.

مقامات پلیس میانمار می گویند پس از خشونت های اخیر توانستند منطقه را تحت کنترل خود درآورده و خشونت ها را متوقف کنند.

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها