گزارش العالم از آخرین فعالیت تیم تحقیق شیمیایی درسوریه

گزارش العالم از آخرین فعالیت تیم تحقیق شیمیایی درسوریه
دوشنبه 4 شهريور 1392 - 17:07

دمشق،العالم ـ تیم بین المللی تحقیق در باره استفاده از سلاح شیمیایی در سوریه امروز (دوشنبه) بازدید خود را از مناطقی که مخالفان و کشورهای حامی آنها ادعا می کنند ارتش سوریه در ریف دمشق آنها را هدف حمله شیمیایی قرارداده است، آغاز کرد.

"مازن سلمو" خبرنگار العالم در دمشق تاکید کرد به موجب تفاهم مشترک میان دولت سوریه با سازمان ملل در روز گذشته، قرار شد امروز تیم بین المللی تحقیق از منطقه ای بازدید کند که ادعا می شود سلاح شیمیایی در آنها بکار رفته است.
وی افزود: وزارت خارجه سوریه در همین راستا بر ارائه تمام تسهیلات لازم برای فعالیت این تیم بین المللی در این منطقه تاکید کرد، منطقه ای که گفته می شود در معرض حمله با سلاح شیمیایی قرار گرفته است. ارتش سوریه سلامت و امنیت اعضای این تیم را در منطقه ای که تحت کنترل آن است، تامین کرده است.
درهمین حال بازرسان تسلیحاتی سازمان ملل متحد که با ترک هتل محل اقامت خود در دمشق با حفاظت نیروهای دولتی سوریه به سمت یکی از مکان هایی که ادعای بکارگیری تسلیحات شیمیایی در آن مطرح شده، عزیمت کرده بودند، که مورد حمله تک تیراندازان قرار گرفتند.
گروه های مسلح و تروریست از ماموریت سازمان ملل بسیار خشمگین هستند چون دولت سوریه به این بازرسان اجازه ی ورود به کشور را داده است و حضور بازرسان مغایر با منافع گروه های تروریستی است که به هیچ اصول انسانی و حقوق بشری پایبند نیستند.
خبرنگار العالم خاطرنشان کرد: امنیت گروه تحقیق در مناطقی که گروه های مسلح حضور دارند دیگر با نیروهای سوریه نیست. این مساله اکنون به موضوعی کاملا امنیتی و فنی تبدیل شده است و بنا به گفته منابعی که با آنها ارتباط حاصل شد، رسانه ها نمی توانند به همراه تیم تحقیق وارد این مناطق بشوند.
مازن سلمو تاکید کرد می بایست تیم بین المللی تحقیق در مناطقی فعالیت کند که اعتقاد می رود در معرض حمله با سلاح شیمیایی و گازهای سمی قرار گرفته است.
وی اظهار داشت: نیروهای ارتش سوریه چند روز پیش در منطقه جوبر در ریف دمشق، در مناطقی که گروه های مسلح حضور داشتند، مواد شیمیایی و ماسک های حفاظتی ضبط کردند. همچنین سربازان در معرض یک حمله سمی قرار گرفتند و بیش از 30 نفر از نظامیان و سربازان سوری آسیب دیدند.
MKH-26-11:42
 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها