پناه آوارگان سوری به پناهندگان فلسطینی

پناه آوارگان سوری به پناهندگان فلسطینی
دوشنبه 4 شهريور 1392 - 20:45

العالم - آوارگان سوری که خانه هایشان به دست گروه های مسلح منهدم شده و از وحشت آن ها گریخته اند، دور از شهرهای خود در شرایطی بسیار دشوار به سر می برند.

دوربین العالم، به محل زندگی آوارگان سوری سر زده است که در آن شماری از آوارگان فلسطینی، به آوارگان سوری پناه داده اند!

سوری های ساکن این پناهگاه بسیار خرسند هستند که برخلاف دیگر هموطنان شان، توانسته اند در کشورشان پناهگاهی بیابند، حتی اگر این پناهگاه، اردوگاه پناهندگان فلسطینی باشد.

دوربین شبکه خبری العالم، همچنین به میان پنج خانواده آواره سوری رفت که در یک اتاق و در شرایطی اسف بار و به دور از ساده ترین امکانات، زندگی می کنند.

در این اتاق، 24 نفر از چهار خانواده زندگی می کنند، اتاقی که سقفی کاذب دارد و شامل چند متر مساحت برای خواب عمومی، غذاخوردن و پهن کردن لباس های شسته شده است. همه ساکنان درمانده این اتاق، برای بازگشت به خانه و شهر خود لحظه شماری می کنند.

کودکانی که در این اتاق زندگی می کنند، هنوز برای درک دشواری های زندگی آمادگی ندارند، کوچک ترین فرد در میان آن ها، " مایا " است، کودکی چهل روزه که به سبب شرایط نامناسب بهداشتی در این اتاق دچار آسم شده است.

از زمان آغاز فعالیت های تروریستی گروههای مسلح مورد حمایت غربی ها و برخی کشورهای عربی در سوریه، بسیاری از مردم این کشور، شرایطی مشابه ساکنان این اتاق را تجربه کرده و از شهرهای خود کوچانده شده اند و به این ترتیب، آوارگی به مصیبتی فراگیر در سوریه تبدیل شده است.
26-08:30
26
 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها