تصاویری از مأموریت جدید بازرسان در سوریه

تصاویری از مأموریت جدید بازرسان در سوریه
سه شنبه 5 شهريور 1392 - 20:12

دبیرکل سازمان ملل گفت: با وجود تیراندازی های صورت گرفته به کاروان بازرسان بین المللی، آن ها روز دوشنبه توانستند با قربانیان حمله احتمالی با سلاح شیمیایی در سوریه گفت وگو کنند.

به گزارش روز سه شنبه پایگاه خبری شبکه العالم، "بان کی مون" تأکید کرد: بازرسان با وجود "شرایط بسیار خطرناکی" که با آن مواجه بودند، توانستند از دو بیمارستان بازدید و با شاهدان عینی و نجات یافتگان و پزشکان دیدار و مقادیری نمونه برداری کنند.

به گفته مسئولان سازمان ملل، بیمارستان هایی که بازرسان بین المللی از آن ها بازدید کردند، در معظمیه شام واقع شده اند.
مسئولان سازمان ملل گفتند مدت کوتاهی پس از عقب نشینی کاروان کمیته حقیقت یاب، بازرسان بین المللی به بیمارستانی صحرایی رفتند که قربانیان حمله هفته گذشته در آن درمان می شوند.
" مارتین نیسرکی " سخنگوی سازمان ملل گفت: در حالی که بازرسان بین المللی راهی منطقه الغوطه الشرقیه بودند، هدف تیراندازی قرار گرفتند و چندین گلوله به جلوی بدنه خودرو آن ها اصابت کرد.

اما این تیراندازی تلفاتی نداشت و خودرو اول بازرسان سلاح های شیمیایی به سلامت به پایگاه نیروهای دولت سوریه برگشت.

سخنگوی سازمان ملل محل تیراندازی به کاروان سازمان ملل را فاش نکرد، اما بر ضرورت همکاری دو طرف تاکید کرد تا تیم بازرسان بتواند ماموریت خود را به سرانجام برساند.

بان کی مون خاطر نشان کرد که به آنگلا کاین که به منظور خلع سلاح طرف ها در دمشق حضور دارد، دستور داده است در واکنش به این تیراندازی، شکایتی شدید اللحن خطاب به نیروهای دولتی سوریه و مسئولان گروه های مخالف دولت سوریه بفرستد و تضمین امنیت تیم بازرسان تحقیق را خواستار شود.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها