مخالفت با حمله به سوریه در آلمان

مخالفت با حمله به سوریه در آلمان
جمعه 8 شهريور 1392 - 13:03

العالم - مردم آلمان در شرایطی به شکل گسترده با حمله نظامی غرب علیه سوریه مخالفت می کنند که اخباری از حضور اتباع این کشور در صفوف تروریست های سوریه منتشر شده است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم نتایج نظرسنجی که اخیراً درباره مداخله نظامی در سوریه انجام شده است ، نشان می دهد که شصت و نه درصد مردم آلمان مخالف حمله هستند. فقط بیست و سه درصد موافق این حمله اند و هشت درصد نیز نظری ندارند.

تلویزیون دویچه وله در گزارشی اعلام کرد : علاوه بر سیاستمداران آلمانی که درخصوص اقدام نظامی علیه سوریه دچار اختلاف شدید هستند ، مردم عادی این کشور نیز اکثراً با حمله مخالفند.

این شبکه در گزارشی افزود: خاطره باخت در دو جنگ جهانی باعث شده است ، انفعال و مقاومت منفی به امری رایج و متداول در آلمان تبدیل شود.از این رو تعجبی ندارد که اکثر مردم این کشور مخالف حمله به سوریه باشند.

یک شهروند زن می گوید:«  مداخله های نظامی در گذشته  هیچ دستاوردی نداشته است و من مطمئن هستم که این یکی نیز هیچ دستاوردی نخواهد داشت.»

یک شهروند زن دیگر می گوید:« خشونت ، خشونت می آورد و راه حل نیست.»

پیش از این منابع آلمانی گزارش کرده اند که بیش از 50 تروریست آلمانی به سوریه سفر کرده‌اند تا علیه دولت «بشار اسد» مبارزه کنند.

در اواخر آوریل رئیس دفتر پلیس جنایی آلمان از حدود 40 تا 60 مبارز تروریست افراطی که از اروپا به سوریه سفر کرده بودند سخن گفته بود و اظهار داشته بود که برخی از آنها آلمانی هستند.

در بیانیه نهاد حمایت از قانون اساسی آلمان از روند رو به رشد شمار این تروریست‌ها در سوریه خبر داده شده است. 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها