پشت پرده درخواست اوباما از کنگره

پشت پرده درخواست اوباما از کنگره
يکشنبه 10 شهريور 1392 - 14:19

العالم - نماینده مجلس سوریه درخواست اوباما از کنگره آمریکا برای موافقت با جنگ سوریه را تلاش وی برای فرار از مسئولیت این جنگ در نتیجه فشارهای اطرافیانش دانست.

"خالد العبود" روز یکشنبه به شبکه خبری العالم گفت: اوباما درصورت حمله به سوریه، نمی تواند امنیت محموله های نفتی ارسالی از خاورمیانه و امنیت رژیم صهیونیستی در منطقه را تامین کند. وی همچنین در لحظات آخر به این نتیجه رسید که با توجه به آمادگی مردم و ارتش سوریه و همچنین اقدامات دیپلماتیک ایران و روسیه، حمایت ها از وی برای حمله به سوریه کمرنگ ترشده است.

این نماینده مجلس سوریه خاطرنشان کرد: اوباما پس از انصراف هم پیمانانش برای مشارکت در جنگ سوریه، خود را در بن بست دید و تصمیم گرفت موافقت کنگره را جلب کند. وی می توانست براساس اختیارات قانونی خود جنگ را آغاز کند، اما نمی توانست پاسخگوی واکنش ها به جنگ سوریه باشد.

العبود با بیان اینکه اوباما دچار سردرگمی سیاسی شده است، تأکید کرد: در صورت مخالفت کنگره با حمله به سوریه؛ اوباما راه نجاتی را برای فرار از رسوایی ها و پیامدهای این حمله فراهم کرده است.

نماینده مجلس سوریه خاطرنشان کرد: اوباما رئیس نهادی است که شرکت های اسلحه سازی و لابی های صهیونیستی بر آن نهاد اعمال نفوذ می کنند. جنگ باعث فروش سلاح می شود و صهیونیست ها نیز خواهان حمله به سوریه هستند. از این رو این دو گروه اوباما را برای حمله به سوریه تحت فشار قرار می دهند، اوباما نیز باید برای عمل کردن به خواسته های آنها برای مردم آمریکا مقدمه چینی کند.

العبود با اشاره به اینکه اوباما ناتوان است و به تنهایی نمی تواند به سوریه حمله کند، تاکید کرد: اوباما دو راه حل پیش رو دارد، یا اینکه مسئولیت جنگ را بر عهده دیگران قرار دهد و یا برون رفتی برای این بحران بیابد؛ اما فشارهایی که بر وی اعمال میشود شاید وی را به حمله وادارکند.

31-23:35

 


 

پربیننده ترین خبرها