نماینده مصری: اخوان المسلمین مزدور آمریکاست

نماینده مصری: اخوان المسلمین مزدور آمریکاست
يکشنبه 10 شهريور 1392 - 22:37

العالم، قاهره - نماینده سابق مجلس مصر،اخوان المسلمین، گروه های سیاسی اسلامگرا و آمریکایی ها را به متشنج کردن اوضاع مصر متهم کرد.

"ابوالعز الحريري" در مصاحبه با شبکه خبری العالم گفت: اخوان المسلمین و آمریکایی ها طرحی مشترک برای تسلیم کشورهای منطقه و تجزیه آن در راستای طرح موسوم به خاورمیانه جدید دارند. اخوان المسلمين اعتقاد داشتند که با پیروی از آمریکایی ها در منطقه می توانند طرح موسوم به خلافت اسلامی را اجرا کنند.

نماینده سابق مجلس مصراظهار داشت: اخوان المسلمین بعد از حمله 30 ژوئن پس از برکناری محمد مرسی از قدرت، درهم شکست و طرح مشترکش با آمریکایی ها برملا شد.

الحریری طرح حمله به کانال سوئز را با طرح آمریکا برای حمله به سوریه مرتبط دانست و گفت: طرح آمریکایی ها از عراق شروع شده است و تا سوریه، مصر و عربستان ادامه پیدا خواهد کرد و هدف از آن تجزیه همه کشورهای منطقه است.

مسئولان مصری روز شنبه اعلام کرده اند، حمله تروریستی به یک کشتی هنگام عبور از کانال سوئز را ناکام گذاشتند. تروریست ها قصد داشتند عبور و مرور کشتی ها در کانال سوئز را با اختلال مواجه کنند.

از سوی دیگر شاخه "القاعده در بلاد شام" در بیانیه ای مشکوک، مصری ها را به حمل سلاح برای کشتن نیروهای ارتش دعوت کرده است. این درخواست تحریک آمیز درحالی ارائه شده است که نیروهای مصری شنبه شب سرکرده شبکه القاعده درمنطقه سیناء به نام "عادل الحبار" را که گفته می شود مغز متفکر کشتار نظامیان مصری در رفح است، بازداشت کردند.

کانال سوئز، دریای سرخ را به دریای مدیترانه متصل می کند و از اهمیت فوق العاده ای برخوردار است.به ویژه با توجه به شرایط ناآرام منطقه و فضاسازی های گسترده آمریکا و هم پیمانانش برای حمله نظامی به سوریه، این کانال اهمیت ویژه ای پیدا کرده است.

پربیننده ترین خبرها