آخرین تلاشهای کاخ سفید برای قانع کردن کنگره

آخرین تلاشهای کاخ سفید برای قانع کردن کنگره
دوشنبه 11 شهريور 1392 - 14:24

یک مسئول بلندپایه در کاخ سفید، از تشکیل ستادی فعال جهت تلاش برای قانع کردن نمایندگان مخالف حمله به سوریه در کنگره خبر داد.

به گزارش روز دوشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، رسانه های آمریکایی به نقل از این مسئول که خواست نامش فاش نشود، تاکید کردند که "باراک اوباما" رئیس جمهور و "جو بایدن" معاون وی و کارمندان ارشد کاخ سفید، تماس های خود را با اعضای کنگره و مجلس سنا دوچندان کردند.

وی اظهار داشت: در همه تماس ها و دیدارها به منظور تشریح مواضع خود این مسأله اساسی را تکرار می کنیم که "اگر اقدامی ضد بشار اسد انجام ندهیم، قدرت بازدارندگی معاهده منع گسترش سلاح های شیمایی تضعیف می شود".

بر پایه این گزارش، دولت آمریکا ظهر یکشنبه به منظور توضیح رویکردهای خود برای نمایندگان کنگره، جلسه ای توجیهی برگزار کرد که در آن 70 تن از نمایندگان شرکت کردند.

امروز دوشنبه نیز اوباما در کاخ سفید، میزبان جان مک کین سناتور بانفوذ جمهوری خواهان آمریکا خواهد بود. مک کین روز یکشنبه گفته بود: "مطمئن نیستم که بتوانم از حمله محدود آمریکا به سوریه حمایت کنم." وی دخالت نظامی گسترده آمریکا در سوریه را خواهان است.

این مسئول بلندپایه کاخ سفید تاکید کرد که کاخ سفید امروز به منظور قانع کردن نمایندگان کنگره، تماس هایی مستقیم با آنان برقرار خواهد کرد و علاوه بر آن نشستی با نمایندگان دموکرات پارلمان نیز برگزار خواهد شد.

26

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها