دلیل انتقال برنامه های سرگرم کننده به دبی و بحرین

دلیل انتقال برنامه های سرگرم کننده به دبی و بحرین
شنبه 16 شهريور 1392 - 13:59

عربستان سعودی همزمان با حمایت مادی و همه جانبه از جنگ در سوریه، در تلاش است با برنامه های سرگرم کننده تلویزیونی و ماهواره ای افکار عمومی در کشورهای عربی را از این بحران و جنگ و پیامدهای ویرانگر آن بر مردم سوریه و منطقه دور نگه دارد.

به گزارش روز شنبه پایگاه خبری شبکه العالم، مجموعه شبکه های ماهواره ای "MBC" که مالکیت آنها به میلیاردر عربستانی "ولید ابراهیم" تعلق دارد، همه تلاش خود را به کار گرفته اند تا افکار عمومی در کشورهای عربی را از خطرات حمله به سوریه دور نگه دارند. این درحالی است که مسئولان سعودی، هیچ فرصت و مناسبتی را برای ترغیب امریکا به انجام هر چه سریعتر حمله از دست نمی دهند.

از این رو، شبکه های مذکور به سرعت به فکر چاره جویی افتاده و برای استدیوهای بزرگش در بیروت، جایگزین هایی یافته اند. این شبکه ها از مدتها پیش برای این هدف برنامه ریزی کرده و استدیوهای بزرگی را در دبی راه انداخته اند تا وجود امنیت و ثبات را به مخاطبان خود القا کند؛ و صدها کیلومتر دورتر از بیروت که همگان بر بی ثبات شدن آن به دلیل تأثیر پذیری از جنگ سوریه تأکید دارند، برنامه های خود را اجرا کنند.
"الشروق نیوز" نوشت: حتی ولید بن طلال شاهزاده میلیاردر عربستانی و مالک شبکه های "روتانا" پس از اخراج "طارق السویدان" از شبکه الرساله در راستای حمایت از نظامیان مصر، تصمیم گرفت از طرفداران حمله نظامی به سوریه حمایت نماید، و اموالش را از بیروت خارج نموده و خودش نیز اکنون در خارج از لبنان زندگی می کند.

وی اکنون بخشی از فعالیت هایش را به بحرین منتقل کرده است تا بدین وسیله به افکار عمومی نشان دهد که این کشور از ثبات و امنیت برخوردار است.

همه این تلاشها درحالی است که کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس قبل از کشورهای غربی به شهروندان خود در خصوص سفر به لبنان هشدار داده اند.
شبکه های روتانا، پس از بستن نهایی دفترشان در بیروت به بحرین منتقل شده اند. این در حالی است که فعالان پایگاههای اجتماعی، مسائل سیاسی را با زبان دلنشین و با لحن مطایبه آمیزی نقل می کنند. برای نمونه می گویند که به دنبال انتقال شبکه های "ام بی سی" به دبی برنامه های کشف استعداد موسوم به "The Voice" و " Arabs Got Talent" اولین قربانیان حمله نظامی به سوریه به شمار می آیند تا در آینده به بهانه های کم اهمیتی مانند "اصابت موشک های توماهوک و کروز به دمشق و اطراف آن"، مجبور به پایان دادن به "جشن های موسیقی" یا متوقف کردن عملیات کشف استعدادهایی نباشد که امت عربی به وجود آنها بسیار نیازمند است!.

علاوه بر این، "راغب علامه" خواننده لبنانی و داور مسابقات " Arab Idol" برای کشف استعدادهای خوانندگی، پس از برنده شدن "محمد عساف" فلسطینی وی را "موشکی از غزه" دانست .. به طوری که برخی این امر را جدی گرفته و ادعا کردند که رژیم صهیونیستی از بیم سقوط آن بر روی تل آویو، سیستم موشکی گنبد آهنین خود را فعال کرده است؟!
مجموعه "ام بی سی" با انتقال برنامه های موسیقی و سرگرمی خود از بیروت به دبی، قصد دارد که بینندگانش را از تحولات سوریه و لبنان دور نگه دارد، و به آنها اینگونه القا کند که اوضاع منطقه آرام است و خطری آنها را تهدید نمی کند. این امر در واقع مأموریت کنونی عربستان است.

درحالیکه "سعود الفیصل" وزیر خارجه عربستان همگان را به جنگ علیه سوریه فرامی خواند و این کشور به صورت آشکار و پنهان در حال هزینه کردن میلیونها دلار برای این جنگ است، "ولید ابراهیم" مالک شبکه های "ام بی سی" هم وظیفه منحرف کردن افکار عمومی اعراب و مسلمانان از دنبال کردن اخبار این جنگ را به عهده دارد!

پربیننده ترین خبرها