تشییع پیکر شهید عربستانی در العوامیه

سه شنبه 19 شهريور 1392 - 17:34

مردم منطقه العوامیه در شرق عربستان، پیکر شهید "احمد علی المصلاب" را که به ضرب گلوله نظامیان رژیم آل سعود به شهادت رسیده بود، تشییع کردند.

به گزارش روز سه شنبه پایگاه خبری شبکه العالم، "احمد المصلاب" چند روز قبل در جریان یورش مسلحانه نظامیان رژیم آل سعود به منطقه العوامیه به ضرب گلوله به شهادت رسید. رژیم آل سعود پس از چند روز سرانجام دیشب پیکر این شهید را به خانواده اش تحویل داد.
شمار بسیار زیادی از مردم منطقه العوامیه در تشییع پیکر این شهید شرکت کردند و ضد رژیم آل سعود شعار دادند و تاکید کردند که جز در برابر خدا سر تسلیم فرود نمی آورند.
تشییع کنندگان همچنین در شعارهای خود، آزادی بازداشت شدگان عربستانی از جمله شیخ نمر النمر را خواستار شدند. شیخ نمر النمر به سبب سخنرانی های خود و درخواست تغییر و اصلاح نظام این کشور و تاکید بر کنار گذاشتن تبعیض و ضرورت خدمات رسانی به مردم منطقه شیعه نشین الشرقیه عربستان، بازداشت شد.
رژیم آل سعود به سادگی ادعا کرد که شهید المصلاب به ضرب گلوله یکی از دوستانش به شهادت رسیده است.! این در حالی است که شماری از فعالان عربستانی، در اینترنت فیلمی منتشر کردند که در آن، پدر شهید، ادعای رژیم را تکذیب و تاکید می کند که فرزند او به ضرب گلوله نیروهای رژیم آل سعود کشته شده و این نیروها به عمد مردم را به گلوله بستند. پدر شهید المصلاب تاکید کرد که فرزندش در حال عبور از منطقه تیراندازی بود که بدون هیچ گناهی هدف قرار گرفت. به همین دلیل رژیم آل سعود مسئول ریخته شدن خون فرزند اوست.

26

پربیننده ترین خبرها