فعال بحرینی: تهدیدهای آمریکا و انگلیس در حد ابراز نگرانی است

فعال بحرینی: تهدیدهای آمریکا و انگلیس در حد ابراز نگرانی است
چهارشنبه 20 شهريور 1392 - 08:24

رئیس واحد رصد حقوق بشر بحرین، تهدیدهای آمریکا و انگلیس در خصوص وضعیت حقوق بشر در بحرین را در حد ابراز نگرانی دانست و تأکید کرد آل خلیفه قوانین بین المللی را به سخره گرفته است.

"محمد التاجر" روز چهارشنبه در گفت وگو با شبکه العالم اظهار داشت: رژیم آل خلیفه همچنان راه حل امنیتی و برخورد پلیسی با مردم و مخالفان را ترجیح می دهد، و سرکوب و توسل به زور ضد مردم و یورش به خانه ها و بازداشت فعالان را در دستور کار قرار داده است و هر از گاهی با ترتیب دادن انفجارهای ساختگی، به خانه های مردم حمله ور می شود و همه طیف های مخالف اعم از حقوقدانان و فعالان آزادی خواه و دموکراسی طلب را بازداشت می کند.

وی تاکید کرد: این گونه تجاوزات نشان می دهد که دولت بحرین برای رسیدگی به حقوق بشر و نجات کشور از وضعیت فعلی جدیت ندارد.

این فعال بحرینی خاطر نشان کرد: مواضع مسئولان کشور بیانگر آن است که رژیم حاکم در بحرین اصرار دارد سازمان های بین المللی را به سخره بگیرد، کمیسر عالی شورای حقوق بشر سازمان ملل و 47 کشور غربی، نقض حقوق بشر در بحرین و سر باز زدن رژیم از عمل به تعهداتی که به کمیساریا داده است محکوم کردند، اما این اقدام بسیار کمتر از توقعی است که مخالفان بحرینی از این سازمان ها انتظار دارند.

وی همچنین از تغییر رویکرد دو هم پیمان اصلی رژیم آل خلیفه یعنی آمریکا و انگلیس در آخرین بیانیه شورای حقوق بشر خبر داد و علت آن را عملکرد ضعیف و گمراه کننده این رژیم در جامعه جهانی دانست و گفت: البته تهدیدهای آمریکا و انگلیس در حد ابراز نگرانی باقی ماند و به حد محکومیت نرسید، و این در حالی است که این نهادها باید با برگزاری جلسه فوق العاده اوضاع بحرین را محکوم کنند، زیرا تجاوزات رژیم حاکم بر این کشور حتی از حد تحمل دو هم پیمان راهبردی این رژیم نیز فراتر رفته است.

"ناوی بیلای" کمیسر عالی شورای حقوق بشر سازمان ملل، از وضع نگران کننده و خطرناک حقوق بشر در بحرین ابراز نگرانی و تاکید کرده که ادامه تعرض به جامعه و حملات خشونت بار ضد مدافعان حقوق بشر و شرکت کنندگان در تظاهرات مسالمت آمیز، دستیابی به راه حلی دائمی در این کشور را دشوار می کند.

در این میان 47 کشور در ژنو با امضای بیانیه ای مشترک، نقض حقوق بشر در بحرین را محکوم و درباره وضع حقوق بشر در این کشور ابراز نگرانی کردند.

رژیم آل خلیفه با رد گزارش کمیساریای عالی حقوق بشر در بحرین، سازمان های حقوقی را متهم کرده که بی طرف نیستند، و ادعا کرده که این دیپلمات ها به شورای حقوق بشر اطلاعات نادرست می دهند.

9/10
26

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها