دلایل تاخیر رأی گیری شورای امنیت و کنگره درباره سوریه

دلایل تاخیر رأی گیری شورای امنیت و کنگره درباره سوریه
چهارشنبه 20 شهريور 1392 - 13:34

دمشق(العالم) – نماینده مجلس سوریه گفت: بیش از دو سال است که سوریه در معرض حملات بین المللی قرار دارد و افراد مسلح از 80 کشور جهان به جنایتگری و کشتار مردم در سوریه مشغول هستند.

"ابراهیم محمود" رئیس کمیته امنیت ملی مجلس سوریه روز چهارشنبه درگفت وگو با شبکه خبری العالم اظهار داشت: اختلافات کشورهای بزرگ بر سر سوریه عامل تاخیر در رای گیری شورای امنیت در باره طرح پیشنهادی انگلستان، فرانسه و آمریکا ضد سوریه و هم چنین تاخیر در رای گیری کنگره آمریکا است.
وی افزود: گروهی از تراست های مالی و کارتل های صنایع نظامی در آمریکا، همواره به دنبال بحران آفرینی در جهان هستند تا حجم زیادی از سلاح های خود را بفروشند و در این زمینه کشورهای جهان و در راس آن کشورهای حوزه خلیج فارس مانند عربستان ، قطر ، امارات و کویت را تحریک می کنند.

نماینده مجلس سوریه تصریح کرد: این گروه های آمریکایی در ابتدا به مردم و مالیات دهندگان آمریکایی دستبرد می زنند و پس از آن از مردم دیگر کشورها سرقت می کنند و تهدید کنونی برای حمله به سوریه نیز فقط برای عملی شدن خواسته های منفعت طلبانه آنان و افزایش سودشان است.

وی خاطرنشان کرد: اقدام سوریه در قبول پیشنهاد روسیه مبنی بر قرار گرفتن سلاح شیمیایی این کشور تحت نظارت جامعه بین المللی، فقط برای این است که بهانه را از دست دشمنان خارج کند زیرا بیش از دو سال است که سوریه در حال جنگ با گروه های مسلح است.

محمود تاکید کرد: سوریه در برابر تهدیدهای غرب اقدامات پیشگیرانه ای را در نظر دارد و با دوستان خود مانند ایران ،روسیه ،چین ، کشورهای گروه بریکس و سایر کشورهای منصف جهان که هم اکنون جبهه ای در مقابل حملات استکباری آمریکا که در صدد ادامه تحمیل سلطه خود بر جهان است،تشکیل داده اند و با هم همکاری می کنند.
کشورهای نوظهور اقتصادی شامل برزيل، روسيه، هند، چين و آفريقاي جنوبي اعضای بریکس را تشکیل می دهند.
نماینده مجلس سوریه افزود: ما چندین سال است که شاهد تولد جهان جدیدی هستیم که دیگر آمریکا قدرت برتر آن نیست و بهانه واشنگتن مبنی بر اینکه سوریه تهدیدی برای امنیت ملی آن به شمار می رود دروغ است زیرا سوریه هیچ ناوگانی در سواحل آمریکا و موشکی برای هدف قرار دادن خاک آن ندارد.
محمود با تاکید بر این که بسیاری از مردم آمریکا معتقدند حمله به سوریه تجاوزی آشکار به حاکمیت یک کشوراست، خاطرنشان کرد: رهبران سیاسی و نظامی واشنگتن باید برای جنایت های ضد بشری و جنگ افروزی و حمله به حاکمیت یک کشور مستقل در دادگاههای بین المللی محاکمه شوند.
MKH-10-23:36

پربیننده ترین خبرها