پاریس در پیش نویس قطعنامه به شورای امنیت خواستار شد؛

ضرب الاجل 15 روزه فرانسه به سوريه

ضرب الاجل 15 روزه فرانسه به سوريه
پنج‌شنبه 21 شهريور 1392 - 14:13

فرانسه پيش نويس قطعنامه اي را در اختيار اعضاي شوراي امنيت سازمان ملل متحد قرار داد كه در آن 15 روز به سوريه برای اعلام محل انبارهای سلاح شیمیایی مهلت داده شده است.

به گزارش روز پنجشنبه پايگاه خبري شبكه خبري العالم، در اين پيش نويس آمده است: سوريه بايد در مدت 15 روز با صدور بيانيه اي همه اطلاعات مربوط به برنامه سلاح شيميايي خود را اعلام كند و به صورت فوري همه مراكز مربوط سلاح شيميايي خود را در اختيار بازرسان سازمان ملل قرار دهد در غير اين صورت با مجازات هايي روبه رو خواهد شد.
در اين پيش نويس آمده است: بر اساس قطعنامه شوراي امنيت مقامات سوريه بايد همه سلاح هاي شيميايي و بيولوژيک خود را نابود و آنها را منتقل كنند، به گونه اي كه هيچ ضرري نداشته باشد.
بر اساس اين پيش نويس، پيش از نابودی اين سلاح ها، مقامات سوريه بايد به سازمان ملل متحد اجازه دهند تا درباره همه سلاح هاي شيميايي اعلام شده و احتمال به كارگيري گازهاي سمي تحقيق كند.
اين پيش نويس همچنين حمله 21 اگوست گذشته را محكوم و از دولت سوريه انتقاد كرده است.
در اين قطعنامه پيشنهادي همچنين تأکید شده است: شوراي امنيت قصد دارد در صورت عدم پايبندي مقامات سوريه به بندهاي قطعنامه، اقدامات ضروري را در قالب فصل هفتم منشور سازمان ملل عليه سوريه در پيش بگيرد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها