پس از بیست سال،

حماس همچنان‌ پیمان ‌اسلو‌ را به‌ رسمیت نمی‌شناسد

حماس همچنان‌ پیمان ‌اسلو‌ را به‌ رسمیت نمی‌شناسد
پنج‌شنبه 21 شهريور 1392 - 19:53

جنبش حماس، به مناسبت بیستمین سالگرد امضای پیمان اسلو که در سپتامبر 1993 میان رژیم صهیونیستی و سازمان آزادیبخش فلسطین صورت گرفت، بار دیگر این پیمان را باطل دانست و اعلام کرد آن را به رسمیت نمی شناسد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، جنبش مقاومت اسلامی فلسطین "حماس" با انتشار بیانیه ای اعلام کرد: در بیستمین سالروز امضای پیمان شوم اسلو تاکید می کنیم که این پیمان و توافقنامه های امضا شده پس از آن باطلند و مردم فلسطین به تعهدات سازمان آزادیبخش فلسطین در این پیمان، پایبند نیستند و هریک از پیامدهای این تعهدات را که به کاسته شدن یک ذره از خاک یا مقدسات فلسطین بینجامد، به رسمیت نخواهند شناخت.

جنبش حماس در این بیانیه که توسط خبرگزاری فرانسه منتشر شده است، از جنبش فتح و رئیس این جنبش محمود عباس که عهده دار ریاست تشکیلات خودگردان است، درخواست کرد از ادامه مذاکره با رژیم صهیونیستی منصرف شود و از تکیه کردن بر تحولات منطقه پرهیز کند، زیرا هدف از این مذاکرات فراهم کردن زمینه نابودی کامل مساله فلسطین است.

حماس همچنین از گروه های ملی گرا و نیروهای اجتماعی فلسطینی خواست، ائتلافی ملی به منظور مقابله با پیامدهای فاجعه بار مذاکرات تشکیل دهند و رویکردی ملی و فراگیر پایه ریزی کنند که بر اساس پایبندی به به حقوق مردم فلسطین و اصولی تغییرناپذیر و همچنین بر پایه آزادی اراضی فلسطینی و بازگشت آوارگان و حق تعیین سرنوشت استوار باشد.

جنبش حماس تاکید کرد که تشکیلات خودگردان از تعهدات آشتی ملی سر باز زد تا بتواند در با آسودگی خاطر، به مذاکره با اشغالگران صهیونیست بپردازد و این کار را به درخواست جان کری وزیر امورخارجه آمریکا انجام می دهد، زیرا این کار، شرط اساسی پذیرش تشکیلات خودگردان به عنوان طرف فلسطینی در مذاکرات مسخره سازش بود.

جنبش حماس در این بیانیه ضمن درخواست لغو محاصره ظالمانه ای که رژیم صهیونیستی بر غزه تحمیل کرده است، تاکید کرد که غزۀ قهرمان، علیرغم همه انواع محاصره، نماد عزتمندی باقی خواهد ماند.

26

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها