نگرانی غرب از تمدید حالت فوق العاده در مصر

نگرانی غرب از تمدید حالت فوق العاده در مصر
جمعه 22 شهريور 1392 - 14:12

مقامات اروپایی و آمریکایی به تمدید حالت فوق العاده در مصر از سوی "عدلی منصور" رییس جمهور موقت این کشور به مدت دو ماه دیگر، به شدت اعتراض کردند.

به گزارش روز جمعه پایگاه خبری شبکه العالم، به دنبال تمدید حالت فوق العاده در مصر، مسئولان آمریکایی و اروپایی از دولت موقت مصر خواستند تا به حالت فوق العاده در این کشور پایان دهد.

"ماری هارف"، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت: آمریکا همواره و از همان ابتدا مخالف اعلام حالت فوق العاده در مصر بوده‌ است و در حال حاضر نیز از دولت انتقالی مصر می‌خواهیم هرچه سریعتر به این وضعیت پایان دهد.

اعضای پارلمان اروپا نیز خواهان پایان هرچه سریعتر حالت فوق‌العاده در مصر و آزادی تمامی زندانیان سیاسی این کشور از جمله محمد مرسی، رئیس جمهوری برکنار شده مصر شدند.

مقامات دولت موقت مصر برقرار نشدن کامل امنیت در این کشور را دلیل تمدید حالت فوق العاده اعلام کرده اند.

سخنگوی دفتر ریاست جمهوری مصر در بیانیه‌ای اعلام کرد: با توجه به تحولات امنیتی در مصر و با موافقت کابینه زمان اعلام حالت فوق العاده از روز پنج شنبه به مدت دو ماه دیگر تمدید می‌شود.

در همین راستا شبکه تلویزیونی فرانس 24 گزارش داد ناامنی موجب تمدید حالت فوق العاده در مصر شده است.

حالت فوق العاده در مصر اواسط ماه اوت گذشته و به دنبال پایان دادن پلیس به تحصن طرفداران اخوان المسلمین برقرار شد.

از سوی دیگر جمعی از حامیان محمد مرسی پنج شنبه شب با برگزاری تظاهرات شبانه در استان‌های مختلف این کشور، بار دیگر حمایت خود از اخوان المسلمین و مرسی را اعلام کردند.

علاوه بر این قرار است حامیان اخوان المسلمین، امروز (جمعه) تظاهراتی را تحت عنوان "وفاداری به خون شهدا" برگزار کنند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها