جهت بازگشت به روند سیاسی صورت می گیرد

اخوان المسلمین مصر در جستجوی میانجی

اخوان المسلمین مصر در جستجوی میانجی
جمعه 22 شهريور 1392 - 17:33

العالم - منابع آگاه مصری از تلاش رهبران اخوان المسلمین برای یافتن راهی برای برون رفت از بحران و برقراری کانالی ارتباطی برای گفت وگو با سران جدید مصر به ویژه عبدالفتاح السیسی خبر دادند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، منابع خبری فاش کردند که گروه اخوان المسلمین تماس هایی با مارشال "حسین طنطاوی" وزیر دفاع سابق مصر برقرار کردند و میانجی گری او را خواستار شدند، اما طنطاوی، بدون هیچ توضیحی درخواست اخوان المسلمین را رد کرد.

به گفته این منابع، اخوان المسلمین درخواست میانجی گری را توسط واسطه ای مطرح کردند که روابط بسیار خوبی با فرمانده سابق ارتش مصر داشت و انتظار داشتند که میان آنها و عبدالفتاح السیسی وزیر دفاع کنونی میانجی گری کند.

این منابع همچنین از شکست تلاش های اخوان المسلمین برای میانجی کردن "محمد سلیم العوا" و نیز دیپلمات های غربی برای مذاکره با نظامیان مصر خبر دادند.

ناظران بر این باورند با توجه به این که اخوان المسلمین، پیش از این همه میانجی گری ها و به ویژه تلاش های عبدالفتاح السیسی برای پذیرش مطالبات افکار عمومی را رد کرده بودند، اکنون در جایگاهی قرار گرفته اند که هیچ کس حاضر نیست میان آنها و نظامیان حاکم بر مصر، میانجی شود.

به گفته منابع آگاه مصری، رد هرگونه میانجی گری به نفع اخوان به این دلیل صورت می گیرد که این مساله اکنون جنبه سیاسی خود را از دست داده و جنبه ای مرتبط به امنیت ملی مصر پیدا کرده است، به ویژه آن که اخوان المسلمین پیش از متفرق شدن تحصن کنندگان در میدان رابعه العدویه در خشونت ها دست داشتند و روابطی مشکوک با گروه های مسلح در سینا برقرار کردند و حتی گمان می رود که اخوان المسلمین دستور تعرض به ارتش مصر را نیز صادر کرده باشد.

در این میان، منابع آگاه خبر دادند که گروه اخوان المسلمین با صدور دستوری خطاب به عناصر باقی مانده خود، از آنها خواسته که از گزینه رویارویی و شدت بخشیدن به تنش با دولت فعلی مصر دست بکشند و سعی کنند مخفی شده و از حضور در اماکن عمومی خودداری کنند تا خسارت های بیشتری به این گروه وارد نشود.

منابع آگاه تاکید کردند که گروه اخوان المسلمین به رهبران رده دوم این جنبش توصیه کرده اند که عوامل وابسته به این گروه را قانع کنند تا باقی مانده های این تشکیلات را حفظ کنند و تظاهرات را به شماری از جوانان دانشجو واگذار کنند و فقط به دنبال این هدف باشند که با برگزاری چنین تظاهراتی نظر رسانه های خارجی را جلب کرده و ابراز وجود کنند. 

26

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها