پاکسازی منطقه "جبل الاربعین" توسط ارتش سوریه

پاکسازی منطقه
جمعه 22 شهريور 1392 - 22:31

دمشق (العالم)- ارتش سوریه چند روز پس از پاکسازی شهرک اریحا در حومه استان ادلب، روز جمعه منطقه "جبل الاربعین" در حومه حلب را به کنترل کامل خود درآورد.

به گزارش خبرنگار میدانی العالم در سوریه، بازپس گیری منطقه جبل الاربعین با توجه به موقعیت جغرافیایی و راهبردی اش، دستاورد بزرگی برای ارتش سوریه به شمار می رود.
 منطقه جبل الاربعین مرکز تجمع گروه های تروریستی بود که به استان های مختلف سوریه اعزام می شدند، همچنین این منطقه بر مرزهای ترکیه و کوه های لاذقیه و حومه حلب مشرف است. 
بنا به گزارش خبرنگار العالم از حومه دمشق، این منطقه نیز همچنان صحنه درگیری میان ارتش سوریه و گروه های تروریستی است.

نیروهای ارتش پیش روی هایی از رشته کوه های شرقی و الزبدانی به سمت برج رادیو در شمال شرق بلودان داشته اند؛ این منطقه گذرگاه گروه های مسلح برای رسیدن به شهرک معلولا و اماکن دیگر به شمار می رود. 
ارتش سوریه همزمان به پیشروی پیرامون شهرک معلولا و بطور مشخص مناطق کوهستانی مشرف بر آن ادامه می دهد و این شهرک – به استثنای تپه های مشرف بر آن- تقریبا به کنترل کامل ارتش سوریه درآمده است.
خبرنگار العالم در گزارش خود با اشاره به ادامه درگیری ها در شهرک رحیبه، از هدف قرار گرفتن محل تجمع افراد مسلح و یکی از مقرهای آن ها در این منطقه خبر داد.
بر اساس این گزارش، نیروهای ارتش سوریه در دیرالزور نیز تروریست های مسلح را تعقیب و درگیری ها در میدان "غسان عبود" دیرالزور همچنان ادامه دارد.
شهرک "مکسر الحصان" نیز که روزهای قبل شاهد کشتار مردم آن شهرک توسط تروریست ها بود، به کنترل کامل ارتش سوریه درآمده است.
MKH-13-15:43

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها