گزارش العالم از جدیدترین تحولات سوریه

شنبه 23 شهريور 1392 - 11:17

العالم، دمشق - ارتش سوریه توانست مناطق بسیاری را در ادلب، حلب، حمص ، حومه دمشق و دیر الزور از وجود گروه های مسلح پاکسازی کند.

"حسین مرتضی" مدیر دفتر شبکه العالم در پایتخت سوریه گزارش داد، ارتش این کشور پس از پاکسازی کامل شهر "اریحا" در حومه ادلب، امروز شهر "جبل الاربعین" درحومه حلب را به صورت کامل از وجود گروه های مسلح و تروریستی پاکسازی کرد.

وی پاکسازی شهر جبل اربعین را دستاوردی راهبردی برای ارتش سوریه دانست و افزود: این شهر به دلیل اشراف بر مرز ترکیه، کوه های لاذقیه و حومه حلب از موقعیت جغرافیایی و راهبری ویژه ای برخوردار است و محل تجمع گروه های مسلح به شمار می آمد. 

حسین مرتضی افزود: در حال حاضر بخش زیادی از جاده هایی که تروریست های مسلح از آن استفاده می کردند تحت کنترل نیروهای ارتش درآمده و تحرک گروه های مسلح در این مناطق را با دشواری همراه کرده است.

وی ادامه داد، در شماری از مناطق حومه دمشق درگیری هایی بین ارتش و گروه های مسلح جریان دارد و ارتش سوریه از مناطق کوهستانی شرق دمشق و منطقه و "الزبدانی"، به سوی برج رادیو در شمال شرق "بلودان" پیشروی کرده است. پیش از این گروه های مسلح از این مناطق به شهر "معلولا" نفوذ کرده بودند.

پیشروی ارتش در اطراف شهر تاریخی و مسیحی نشین معلولا و به ویژه در مناطق کوهستانی مشرف بر آن همچنان ادامه دارد و به جز برخی تپه های مشرف بر آن، کلیه مناطق این شهر تحت کنترل نیروهای ارتش در آمده است.

شهر "رحیبه" در ساعات اخیر شاهد حمله ارتش به مواضع گروه های مسلح و مرکز استقرار آنها بود. همچنین درگیری ها در میدان "غسان عبود" در شهر "دیر الزور" همچنان ادامه دارد و ارتش در حال پیگیری گروههای مسلح است.

در حومه حمص نیز، ارتش سوریه شهر "مکسر الحصان" را که در روزهای گذشته تروریست ها اقدام به کشتار ساکنان آن کرده بودند، به طور کامل تحت کنترل خود درآورده است و اجساد شمار زیادی از تروریست های "جبهه النصره" در آن بر روی زمین افتاده است.

13-15:43

پربیننده ترین خبرها