روز جهانی دموکراسی؛ بحرین همچنان زیر یوغ استبداد

روز جهانی دموکراسی؛ بحرین همچنان زیر یوغ استبداد
يکشنبه 24 شهريور 1392 - 17:41

جمعیت اسلامی وفاق ملی بحرین در بیانیه ای به مناسبت روز جهانی دموکراسی اعلام کرد: ملت بحرین همچنان زیر چکمه های دیکتاتوری پایمال می شوند و هیچ اثری از دموکراسی در این کشور دیده نمی شود .

به گزارش روز یکشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، در این بیانیه آمده است: مردم بحرین ده ها شهید، هزاران مجروح و بیش از 6 هزار بازداشت شده در دو و نیم سال گذشته، تقدیم انقلاب کرده اند و همچنان جان خود را برای دست یابی به دموکراسی و پایان دادن به دیکتاتوری فدای انقلاب می کنند.

جمعیت اسلامی وفاق ملی بحرین اعلام کرد: دیکتاتوری در بحرین نتیجه عدم توجه به خواسته های مردمی است که حقوق و قدرت آنان سلب شده است.

این گروه سیاسی اسلامی افزود: درخواست مردم بحرین برای "برقراری دموکراسی" از زمان استقلال این کشور تاکنون همواره وجود داشته ولی هنوز محقق نشده است زیرا بحرین در هیچ دوره و برهه ای دموکراسی را تجربه نکرده و خانواده سلطنتی با توسل به زور و خشونت بر مردم حکمرانی کرده است.

جمعیت اسلامی وفاق ملی خاطرنشان کرد: شعار روز جهانی دموکراسی "احترام گذاشتن به آرای مردم" است. این شعار نشان می دهد که باید به خواسته های مردم احترام گذاشت زیرا مردم " منشأ قدرت و اختیارات " هستند و نهادهای دولتی باید براساس رأی مردم تشکیل شود.

جمعیت اسلامی وفاق ملی بحرین تاکید کرد: مردم بحرین بر تعیین سرنوشت خود و برخورداری از دموکراسی واقعی اصرار دارند و محتاج حکمرانی گروهی انگشت شمار که قدرت و ثروت را به انحصار خود درآورده اند، نیستند زیرا انحصار قدرت و ثروت در دست گروهی خاص مغایر با اصول دموکراسی است و بحرین هم اکنون قربانی دیکتاتوری است.

این گروه سیاسی بحرینی افزود: آزادی، احترام به حقوق بشر و برگزاری انتخابات مردمی و سالم جزو اصول دموکراسی است که در ماده یک قانون اساسی بحرین و ماده 21 اعلامیه جهانی حقوق بشر نیز درج شده است.

جمعیت اسلامی وفاق ملی خاطرنشان کرد: مردم بحرین نقشی در تشکیل دولت و دستگاه قضائی ندارند و انتخابات پارلمانی نیز به صورت آزاد و سالم برگزار نمی شود و نظام انتخاباتی عادلانه ای در کشور وجود ندارد زیرا آرای مناطق طرفدار حکومت 6 برابر آرای مناطق مخالف حکومت است و تعداد رأی دهندگان در استانی که اکثریت ساکنین آن طرفدار حکومت آل خلیفه هستند و 6 نامزد را انتخاب می کنند، با تعداد رأی دهندگان استانی که اکثریت ساکنین آن مخالف حکومت هستند، برابر است که این امر بیانگر بی عدالتی در تعیین محدوده حوزه های انتخابیه است.

جمعیت اسلامی وفاق ملی بحرین افزود: طبق گزارش سال 2013 مؤسسه فریدم هاوس ؛ بحرین کشوری غیرآزاد است و نشریه اکونومیست نیز بحرین را کشوری مستبد توصیف کرده است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها