مواضع مهم وزارت خارجه سوریه درباره سلاح شیمیایی

مواضع مهم وزارت خارجه سوریه درباره سلاح شیمیایی
سه شنبه 26 شهريور 1392 - 18:18

معاون وزیر خارجه سوریه در مصاحبه با العالم تأکید کرد، که کشورش به دوستان خود در خصوص استفاده گروه های مسلح از سلاح شیمیایی اطلاعات داده است.

"فیصل المقداد" روز سه شنبه به خبرنگار شبکه العالم گفت: تحویل سلاح شیمیایی هیچ تأثیری بر توازن قدرت در منطقه نخواهد گذاشت.

فیصل المقداد تأکید کرد: رهبری سوریه از هر طرحی که موجب ایجاد راهکاری برای حل مسائل و توقف تجاوز شود، استقبال می کند.


وی ادامه داد: سوریه هیچگاه در گذشته از سلاح شیمیایی استفاده نکرده و در آینده هم استفاده نخواهد کرد.
فیصل المقداد خاطرنشان کرد: ما به دوستانمان اطلاعاتی داده ایم که ثابت می کند گروه های مسلح از سلاح شیمیایی استفاده کرده اند.
معاون وزیر خارجه سوریه تأکید کرد: دمشق هیچگونه عقب نشینی نکرده و اقدام ما به نفع ملت سوریه بود زیرا مسأله مهم حفظ نظام سوریه است.
فیصل المقداد خاطرنشان کرد: ما برای هرگونه تجاوز اسرائیل گزینه هایی داریم و برای پاسخ  در آمادگی کامل هستیم.
وی ادامه داد: دولت و نظام ترکیه برای خدمت به اسرائیل و آمریکا به دنبال بحرانی کردن اوضاع هستند؛ دولت ترکیه از تروریستها حمایت می کند و مرزهای خود را به روی همه تروریستها گشوده است.
فیصل المقداد تأکید کرد: رژیم سعودی در موضعی کینه توزانه، از هرگونه اقدام تروریستی ضد سوریه حمایت کرد.
فیصل المقداد اظهار داشت: از جامعه جهانی که مشاهده کرد سوریه به دنبال استفاده از سلاح شیمیایی نیست، می خواهیم که رژیم صهیونیستی را برای کنار گذاشتن سلاحهای شیمیایی، بیولوژیکی و هسته ای تحت فشار قرار دهد.
فیصل المقداد تأکید کرد: سوریه به مبارزه برای دفاع از سرزمین و خاک خود و مقابله با تروریسم ادامه می دهد.
وی خاطرنشان کرد: از کشورهایی که از عضویت سوریه در پیمان منع گسترش سلاح شیمیایی استقبال کرده اند می خواهیم که در خصوص توقف تروریسم مسئولیت پذیر باشند.
معاون وزیر خارجه سوریه گفت: از جمهوری اسلامی ایران و به ویژه رهبری تشکر می کنیم.
فیصل المقداد با قدردانی از مواضع برخی مسئولان میهن پرست لبنانی در دفاع از سوریه، اظهار داشت: البته در مورد مواضع برخی در لبنان، ارزشی ندارد که به آن بپردازیم، آنها از ملت خود حمایت نکردند.

پربیننده ترین خبرها