واکنش حماس به حمله به نمازگزاران مسجدالاقصی

واکنش حماس به حمله به نمازگزاران مسجدالاقصی
چهارشنبه 27 شهريور 1392 - 20:23

عضو دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) ، یورش نیروهای رژیم صهیونیستی به مسجدالاقصی در قدس شریف و حمله وحشیانه به فلسطینیان نمازگزار دراین مکان مقدس را با هدف فراهم کردن زمینه یورش صهیونیست های افراطی، محکوم کرد.

"عزت الرشق" روز چهارشنبه درجمع خبرنگاران گفت: دشمن صهیونیستی درصدد تقسیم مسجد الاقصی و اجرای خواسته های مورد نظر خود در شهر قدس است.

وی تاکید کرد: اهداف خصمانه و توطئه های رژیم اشغالگر علیه مسجدالاقصی در نتیجه پایداری و مقاومت مدافعان مسجدالاقصی با شکست مواجه خواهد شد، و بازداشت فلسطینی های قهرمان و طرد و آزار و اذیت رهبران مدافع قدس و مسجدالاقصی موجب وحشت آنان نخواهد شد.

الرَّشق همچنین در خصوص اتهام جنبش فتح به حماس مبنی بر دست داشتن این جنبش در اخراج "عزام الأحمد" از رهبران فتح از محوطه مسجد الأقصى و توهین به وی، تأکید کرد: این ادعاها بی پایه و اساس و با هدف فریب افکار عمومی درزمینه حادثه ای است که هیچ ارتباطی با جنبش حماس ندارد.

وی افزود: "افرادی که فتح آنان را متهم کرده است، وابسته به جنبش حماس نیستند بلکه عده ای از خبرنگاران و روزنامه نگاران معروف درحرفه خود هستند و آنچه را که اتفاق افتاده است ، منتقل کرده اند.
الرشق تاکید کرد ادای نماز در مسجدالاقصی حق مسلمانان است و علیرغم اقدامات تجاوزکارانه و برخوردهای نادرست نیروهای رژیم اشغالگر ، مسلمانان به ادای نماز دراین مکان مقدس ادامه خواهند داد.

پربیننده ترین خبرها