آمریکا خواهان موفقیت نشست ژنو نیست

آمریکا خواهان موفقیت نشست ژنو نیست
پنج‌شنبه 28 شهريور 1392 - 12:47

دمشق(العالم) – پژوهشگر استراتژیک سوریه گفت: سازمان جاسوسی آمریکا "سیا" معتقد است برگزاری کنفرانس ژنو 2 تنها در صورتی معنا دارد که به از میان رفتن نظام مقاومت در سوریه منتهی شود.

طالب ابراهیم روز پنجشنبه در گفت وگو با شبکه خبری العالم اظهار داشت: آمریکا و همپیمانان غربی آن گفت وگویی را می خواهند که به راه حل سیاسی منتهی نشود، چون باور دارند آماده باش نیروی دریایی و افزایش تهدید تبلیغاتی و سیاسی علیه سوریه، باعث می شود از موضع قدرت راهی ژنو شوند.

ابراهیم ادامه داد: آنان معتقدند مسلح سازی بیشتر گروه های تروریست در سوریه برای به دست آوردن دستاوردهای بیشتر، برگ های برنده غرب را افزایش می دهد؛ اما ما معتقدیم آنها به خاطر طرح روسیه و موافقت سوریه با آن بسیار ناامید شده اند چون نمی توانند آن را رد کنند لذا آرزو داشتند اصلا چنین طرحی در کار نبود.

وی خاطر نشان کرد: طرح روسیه باعث شد آمریکا فقط در حد حرف از اقدام نظامی و آمادگی نظامی سخن بگوید، در حالی که خود و همپیمانانش می دانند بهترین راهشان، دست برداشتن از سوریه و مردم آن است.

این کارشناس سوری، مخالفان نظام دمشق را ستون پنجم سیا دانست و گفت: سازمان سیا مایل است رژیمی در سوریه سر کار آید که در همه امور مطیعش بوده و دموکراسی، آخرین اولویتش باشد.    

ابراهیم افزود: سه چهارم مخالفان در سوریه وابسته به القاعده، جبهه تروریستی النصره و "دولت اسلامی عراق و شام" هستند که با پول عربستان آموزش دیده و توسط آمریکا هدایت می شوند، در گروههای مزبور افرادی هستند که گوشت انسان می خورند، نبش قبر می کنند و قاتل انسان های بی گناه هستند لذا نمی توان با چنین کسانی گفت وگو کرد. 
AM – 18 – 23:38

پربیننده ترین خبرها