حمله سنگین ارتش نیجریه به شورشیان بوکو حرام

حمله سنگین ارتش نیجریه به شورشیان بوکو حرام
جمعه 29 شهريور 1392 - 12:24

العالم - در حمله ارتش نیجریه به مواضع گروه بوکوحرام در شمال شرق این کشور، دست کم 87 تن از شبه نظامیان افراطی کشته شدند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، ارتش نیجریه از مدت ها پیش دربنی شیخ از توابع ایالت بورنو در جنگ با بوکو حرام به سر می برد.

روز چهارشنبه شورشیان بوکو حرام مجهز به انواع سلاح های سنگین از جمله ضد هوایی های نصب شده روی خودروهای تندرو در حالی که لباس ارتش بر تن داشتند، به بنی شیخ حمله کردند. بوکوحرام با نصب ایست های بازرسی در این شهر، تعداد زیادی از خانه ها و ساختمان ها را به آتش کشیدند و کسانی که قصد فرار داشتند را به رگبار بستند.

دلیل حمله به شهر بنی شیخ این بود که ساکنان این شهر کمیته هایی را برای کمک به ارتش در جنگ علیه بوکو حرام تشکیل داده اند.شاهدان عینی می گویند بوکو حرام تنها به اهالی این شهر حمله می کردند و به کسانی که از جاده عبور می کردند و ساکن بنی شیخ نبودند، اجازه عبور از ایست بازرسی ها را دانند.

از آغاز حملات بوکو حرام در نیجریه در سال 2009 تاکنون دست کم   سه هزار و 600  تن جان خود را از دست داده اند.در هفته های اخیر ساکنان غیر نظامی مناطق دور افتاده هدف اصلی نیروهای بوکو حرام هستند.

بوکو حرام گروهی مسلح و تندروی سلفی است که خواهان اجرای قوانین اسلامی در سراسر نیجریه و تعطیلی تمامی مدارس مدرن هستند. از سال 2009 این گروه با دولت نیجریه در ایالت‌های کانو، بورنو و یوبه در شمال نیجریه در جنگ است. بوکو حرام در سال ۲۰۰۲ تاسیس شد و در ایالت یوبه پایگاهی به نام افغانستان بر پا کرده‌است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها