جدا شدن یک روستا از شمال قدس

جدا شدن یک روستا از شمال قدس
شنبه 30 شهريور 1392 - 15:35

قدس (العالم)- نيروهاي رژيم صهيونيستي در كنار روستاي العيساويه در شمال قدس اشغالي با هدف ساخت ديوار حائل دست به حفاري زدند که اين اقدام منجر به جدا شدن اين روستا از شهرك هاي يهودي نشين اطراف مي شود.

به گزارش روز شنبه خبرنگار شبکه خبری العالم از قدس اشغالی، هدف از اين طرح متصل كردن شهرك هاي صهیونیست نشين به يكديگر و در نتيجه ايجاد به اصطلاح «قدس بزرگ» است.
ساكنان قدس از ملت هاي عربي و اسلامي خواستند در دفاع از مقدسات به مسئوليت هايشان عمل كنند.
ناصر الهدمي، مدير «انجمن مقاومت در برابر يهودي سازي» در قدس گفت: مقامات رژيم صهيونيستي به دنبال اجرايي كردن طرح موسوم به "اي- يك" هستند كه هدف از آن ملحق كردن شهرك ها به يكديگر و خارج كردن روستاهای فلسطینی در قدس مانند روستاي العيساويه و الطور است كه با اجرای این طرح شمار زيادي از ساكنان فلسطینی قدس در انزوای کامل قرار خواهند گرفت.
وي افزود:  صهیونیست های شهرك فرانسوی "التل" خواستار ممانعت از حضور فلسطيني های ساکن در اطراف این منطقه و ورود آنان به مناطق اطراف شهرک هستند. از اين رو، براي جلوگيري از ورود فلسطيني ها به حفاري تونل مبادرت کرده اند. اين اقدامی نژاد پرستانه در قبال ساكنان قدس است.
رژیم صهیونیستی تصمیم گرفته است در کرانه غربی منطقه "اي-1 " كه از كلمه انگليسي "Eas" به معناي شرق گرفته شده است، شهرك های صهیونیستی جدید بسازد؛ منطقه اي كه 12كيلومتر مساحت دارد.
فلسطيني ها تاكيد مي كنند كه ساخت و ساز در اين منطقه سبب اشغال بیش از پیش سرزمین فلسطین و كاهش نيمي از مساحت كرانه باختري خواهد شد.
tt-20-23:55

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها