ارتش سایبری اردوغان برای بازگرداندن محبوبیت دولت

ارتش سایبری اردوغان برای بازگرداندن محبوبیت دولت
شنبه 30 شهريور 1392 - 20:45

یک روزنامه آمریکایی از طرح دولت ترکیه برای تشکیل ارتش سایبری جهت برخورد با شبکه های اجتماعی ضد دولتی و افزایش محبوبیت اردوغان خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم،  روزنامه "وال استريت ژورنال" در گزارشی به طرح های جدید دولت ترکیه به رهبری حزب "عدالت و توسعه" جهت برخورد با اعتراضات در شبکه های اجتماعی از طریق تشکیل یک تیم ویژه شش هزار عضوی پرداخته است.

به نوشته این روزنامه آمریکایی، دولت ترکیه در نظر دارد هزاران جوان را بسیج کند تا از طریق شبکه های اجتماعی "فيسبوک" و "توئيتر" و همچنین پایگاه های اینترنتی "انستگرام" و "يوتيوب" دست به تبلیغ برای این دولت و حزب حاکم "عدالت و توسعه" بزنند و افکار عمومی را به سوی آنها ترغیب کنند.

روزنامه "وال استريت ژورنال" به نقل از یکی از رهبران حزب حاکم در ترکیه که نخواست نامش فاش نشود، نوشته که طرح های اخیر حزب "عدالت و توسعه" در اصل به دنبال توسعه گفتمان سیاسی مثبت و ترویج آن در میان جوانان داوطلب و همچنین به کارگیری گفتمان مثبت پیشرفته جهت تصحيح اطلاعات اشتباه در مورد این حزب می باشد.

این روزنامه آمریکایی در گزارش خود به گستره جغرافیایی "ارتش تبلیغاتی" دولت ترکیه نیز پرداخته و نوشته که فعالیت آن بر شهرهای بزرگ این کشور متمركز خواهد بود، جایی که حزب "عدالت و توسعه" قصد دارد از مجموع شش هزار عضو این ارتش سایبری، هزار عضو را در "استانبول"، 600 عضو را در "آنکارا"، 400 عضو را در "ازمير" و چهار عضو باقی مانده را نیز در سایر شهرهای ترکیه به کار گیرد.
این جوانان، مسئول به اشتراک گذاشتن اخبار و تصاویر به ویژه در توییتر و فیس‌بوک و همچنین در اینستاگرام و یوتیوب هستند و به تقویت دورنمای دولت آنکارا و کنترل آنلاین مباحثات در فضای مجازی می‌پردازند.

مقام‌های حزب حاکم اعلام کردند: هدف ما ارتقای یک زبان سیاسی مثبت است که از طریق داوطلبان آن را در فضای مجازی گسترش می‌دهیم.

دولت ترکیه از اعلام نام شرکت‌کنندگان خودداری کرده و گفته که نمی‌خواهد حریم خصوصی و اطلاعات شخصی این افراد را اعلام کند.

این طرح ابتکاری پس از آن مطرح شد که حزب حاکم ترکیه در پی تظاهرات اعتراضی ماه ژوئن سال جاری میلادی با چالش‌هایی مواجه شده است.

تحلیلگران می‌گویند، این کمپین در حقیقت برای پیش بردن حزب حاکم و ‌آمادگی برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری و محلی سال آتی میلادی در حال انجام است.

طرح های اخیر دولت اسلام گرای ترکیه به رهبری "رجب طیب اردوغان"، نخست وزیر این کشور در حالی مطرح می شود که به کارگیری خشونت جهت پایان دادن به تحصن ها و تظاهرات اعتراض آمیز ماه های اخیر "استانبول" انتقادهایی بین المللی گسترده ای متوجه این دولت ساخته و این در حالی است که شبکه های اجتماعی به ویژه "توئيتر" نقش بزرگی در سازماندهی و راه اندازی این تحصن ها و تظاهرات ایفا کرده اند.

در همین راستا، دولت تركيه تاکنون دست کم 29 تن را به اتهام ترویج اطلاعات گمراه کننده در شبکه اجتماعی "توئيتر" بازداشت کرده، شبکه ای که پیش از این در معرض حمله "رجب طیب اردوغان" قرار گرفته، جایی که وی آن را منبع بسیاری از دروغ ها و مبالغه گویی ها دانسته، هر چند که به نظر می رسد دیدگاه نخست وزیر ترکیه درباره "توئیتر" در این اواخر تغيير کرده، چرا که وی از احتمال به کارگیری آن جهت ترويج "واقعیت ها" سخن گفته است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها